خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین در گفت وگو با ایلنا:

اشتغال بزرگترین مشکل روستاهای استان است

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۴۰۲

اکرم نجفی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: اگر اشتغال و اقتصاد روستاییان تأمین شود، بخش بزرگی از نیاز روستاییان تحقق یافته است.

اکرم نجفی مدیر کل جدید دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در حاشیه مراسم معارفه خود در گفتگو با خبرنگار ایلنا  قزوین  تصریح کرد: در کنار مشکلات اقتصادی؛ مشکلات فرهنگی، محیط زیستی و عدم آموزش به زنان روستایی از مسائلی است که نسبت به آنها غفلت شده است و ضرورت دارد که به طور ویژه به آن پرداخته شود.
نجفی در رابطه با اولویت زنان روستایی استان تصریح کرد: اگر بتوانیم اشتغال زنان بدسرپرست و سرپرست خانوار را در سطح روستاها پیگیری کنیم، و تا دو سال آینده چنین زنی با مشکل معیشتی نداشته باشیم، بخشی از مشکلات زنان روستایی ما حل شده است، در کنار آن باید با حمایت از دختران روستایی تحصیلکرده در ایجاد کسب و کارهای نوپا و استفاده از فناوری اطلاعات بتوانیم، مشکلات اشتغال آن ها را رفع کنیم.

وی در پایان ستاد امور روستایی و شوراهای قزوین را به عنوان یکی از ستادهای پیشرو کشور معرفی کرد و خاطر نشان کرد:ستاد امور روستایی و شوراهای استان قزوین دربحث بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، سامان دهی پسماند روستایی، تدوین سند توسعه روستایی ، توانمند سازی جامعه روستایی جزء استان‌های پیشرو است، همچنین الگوی جدیدی را برای توسعه روستایی مطرح کرده، که در سطح کشور تعمیم داده شده است و سایر استان‌ها از آن استفاده می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز