خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

کمبود برق باید مدیریت شود/ امیدوارم ظرف دو سال آینده صنعتگران از کمبود برق گلایه‌ای نداشته باشند

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۳۲۲

استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاح پروژه‌های صنعت برق استان گفت: صنعت برق، یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها است و امیدوارم ظرف دو سال آینده به نقطه‌ای برسیم که صنعتگران از کمبود برق گله نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید خدابخش در آیین افتتاح پروژه‌های صنعت برق استان آذربایجان شرقی با بیان این اینکه صنعت برق، شاخص توسعه یافتگی کشورهاست و هر چه مصرف برق در کشوری بیشتر باشد، آن کشور توسعه یافته‌تر خواهد بود، افزود: بیمارستان‌ها و سایر بخش‌ها باید از منظر وجود برق اضطراری و  ژنراتور کنترل شوند و امیدوارم ظرف دو سال آینده به نقطه‌ای برسیم که صنعتگران از کمبود برق گله نداشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در تامین برق و تاسیس نیروگاه‌ها گفت: مجموع سرمایه‌گذای‌ها در صنعت برق به خصوص در نیروگاه‌ها بیش از سایر عرصه‌ها است. دنیا به سمت استفاده از بهره‌وری حرکت می‌کند و باید از بخش خصوصی به منظور کاهش تلفات و تعویض کنتورها استفاده شود.

خدابخش با بیان این که باید مصرف شهر و روستاها را در جهت استفاده از انرژی خورشیدی مدیریت کنیم، عنوان کرد: باید استفاده از انرژی خورشیدی را نهادینه کنیم. همچنین می‌توان کنتورهای برق را هم به منظور مدیریت مصرف به صورت Control prepare card درآورد تا مصرف‌کننده قبل از مصرف برق، هزینه را پرداخت کند.

آیین افتتاح پروژه‌های صنعت برق استان با اعتباری بالغ بر ۴۵۵ میلیارد ریال با حضور استاندار آذربایجان شرقی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد که پروژه‌ی افزایش ظرفیت پست ۶۳.۲۰ کیلوواتی کلیبر از جمله این پروژه‌ها بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز