خبرگزاری کار ایران

فرماندار سرپل ذهاب اعلام کرد:

کاهش وام زلزله‌زدگان صحت ندارد/ 3600 نفر وام 5 میلیونی گرفته‌اند/ پرداخت کمک بلاعوض 8 میلیونی

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۲۸۱

فرماندار سرپل ذهاب با بیان اینکه کاهش ۵ میلیونی وام به زلزله‌زدگان منطقه کرمانشاه صحت ندارد، گفت: تاکنون حدود 3600 نفر وام 5 میلیونی دریافت کرده اند و به 1100 نفر هم کانکس اهدا شده است.

به گزارش ایلنا، در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی که نشان می‌دهد در ازای اهدای کانکس به مردم سرپل ذهاب ۵ میلیون تومان از وام‌شان کم خواهد شد، اکبر سنجابی فرماندار سرپل ذهاب ضمن تکذیب این خبر گفت: به هیچ وجه به خاطر دریافت کانکس از مبلغ وام مردم کم نمی‌شود.

سنجابی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در منطقه سرپل ذهاب اسکان موقت به دو صورت انجام می‌شود افزود: خانواده‌هایی که کانکس می‌گیرند و خانواده‌های که پول کانکس دریافت می‌کنند؛ بنابر این مردم می‌توانند تقاضای دریافت کانکس یا ۵ میلیون تومان پول نقد کنند.

فرماندار سرپل‌ذهاب درباره وام‌هایی که به زلزله زدگان کرمانشاه توسط دولت پرداخت می‌شود، اضافه کرد: به غیر از هزینه‌ای که برای اسکان موقت به خانواده‌ها پرداخت می‌کنیم، ۶ میلیون تومان نیز کمک بلاعوض، حدود ۴۰ میلیون تومان هم برای وام ساخت خانه ها و حدود ۲ میلیون تومان به عنوان کمک معیشت، بلاعوض به آن‌ها داده می‌شود.

سنجابی خاطرنشان کرد:حدود ۳۶۰۰ نفر مبلغ ۵ میلیون تومان را دریافت کردند و به هزار و صد نفر هم کانکس اهدا شده است. باقی مردم نیز تصمیم‌گیری نکرده‌اند. در صورتیکه این افراد مراجعه کنند و انتخاب شان را اعلام کنند به آن‌ها پول یا کانکس داده می‌شود.

کاهش وام زلزله‌زدگان صحت ندارد/ 3600 نفر وام 5 میلیونی گرفته‌اند/ پرداخت کمک بلاعوض 8 میلیونی

وی با اشاره به اینکه به تازگی نیز میان نظام مهندسی، بنیاد مسکن و شهرداری توافقات لازم صورت گرفته است، اعلام کرد: هم‌اکنون فرآیند صدور مجوز ساخت در شهر صادر شده و مردم می‌توانند با دریافت وام‌های خود شروع به ساخت و ساز کنند.

سنجابی با اشاره به این‌که پس از اعلام هر خانواده ۷۲ ساعت بعد ۵ میلیون تومان به حسابشان واریز خواهد شد، می‌افزاید: به‌طور قطعی خانواده‌هایی که درخواست گرفتن پول به جای کانکس دارند می‌توانند در چادر زندگی کنند چرا که این هزینه فقط بابت اجاره بها به آن‌ها پرداخت شده است.

سنجابی با تأکید بر این‌که ساخت‌وساز در بیش از ۲ هزار واحد روستایی آغاز شده است، گفت: امیدواریم تا پایان خردادماه سقف این خانه‌ها نصب شود.

وی یادآور شد: شاید شروع ساخت و ساز‌ها در منطقه شهری کمی طولانی‌تر شود چرا که در این منطقه ابتدا باید خاک منطقه را آزمایش می‌کردیم. خوشبختانه جواب آزمایش خاک مثبت بوده و می‌توان ساخت و ساز‌ها را شروع کرد.

فرماندار سر پل ذهاب بیان کرد: به تازگی نیز میان نظام مهندسی، بنیادمسکن و شهرداری توافقات لازم صورت گرفته است؛ و هم‌اکنون فرآیند صدور مجوز ساخت در شهر نیز صادر شده و مردم می‌توانند با دریافت وام‌های خود شروع به ساخت و ساز کنند. همچنین اقساط وام‌های مردم نیز آماده شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر ساخت و ساز‌ها آغاز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز