خبرگزاری کار ایران

بنیانگذار مرکز رادیوتراپی کرمان:

سونامی سرطان در ایران وجود ندارد/ امید به درمان سرطان را باید به ایرانی‌ها برگردانیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۱۰۶

خیر و بنیانگذار مرکز رادیوتراپی بیمارستان افضلی‌پور کرمان تاکید کرد:

به گزارش ایلنا از کرمان، امین مختاری در مراسم افتتاحیه مرکز رادیوتراپی گفت: احداث مرکز رادیو تراپی انتظار ۲۰ ساله مردم کرمان بوده و ما افتخار آن را داشته‌‌ایم که این خدمت را به مردم ارائه کنیم.

وی افزود: احداث این مرکز در آذرماه سال گذشته کلید خورد و درحالی که انتظار می‌رفت ساخت این مرکز سه تا هفت سال طول بکشد، در عرض ۱۵ ماه این مرکز راه اندازی و تجهیز شد.

این خیر با بیان اینکه این مرکز شامل بخش‌های درمانی، آموزشی و پژوهشی است و یکی از پیشرفته‌‌ترین دستگاه‌های رادیوتراپی دنیا در آن قرار دارد، اظهار داشت: نه تنها مردم کرمان بلکه همه مردم کشور می‌توانند از آن استفاده کنند. این دستگاه آنچه که یک پزشک متخصص و بیمار در پرتودرمانی نیاز دارد را می‌تواند ارائه دهد و همه خدماتی که برای درمان سرطان در دنیا توسط این دستگاه ارائه می‌‌شود اکنون در کرمان می‌توان از آنها استفاده کرد.

مختاری افزود: هدف ما از راه‌اندازی این مرکز خیلی بزرگتر از آوردن یک دستگاه رادیوتراپی بود و برای اینکه امید به بهبودی را به بیماران سرطانی برگردانیم به این کار اقدام کردیم.در دنیا امید به بهبودی بیماران سرطانی ۷۰ درصد است اما در ایران تنها ۳۰ درصد است که ما باید این امید را به ایرانی‌ها برگردانیم.

وی با بیان اینکه با همکاری عزیزان در بخش خصوص و دولتی ما قول می‌دهیم از لحاظ تخصصی و اجرایی این قدرت را خواهیم داشت که کمتر از سه سال دیگر کرمان را به قطب درمان سرطان در کشور تبدیل کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه در کشور ما سونامی سرطان وجود ندارد و تنها با کمی پیشگیری و مدیریت درمان می توانیم این مشکل را در کشور حل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز