خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان شمالی خبرداد:

نرخ بیکاری خراسان‌شمالی تا سال 1400 به کمتر از 5 درصد می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۰۳۶

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه نرخ بیکاری امسال استان 9.9 درصد بوده است، گفت: هدفگذاری برای کاهش نرخ بیکاری تا سال 1400 رسیدن به نرخ بیکاری کمتر از 5 درصد است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا صالحی در آیین بهره برداری متمرکز از 102 پروژه عمرانی و خدماتی شهرستان اسفراین به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: به همین منظور در هر شهرستان، "روستای هدف بدون بیکار" تعریف شده تا نمونه ای برای تمام روستاها و حل مشکل بیکاری در این استان 863 هزار نفری باشد.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار استان وابسته به روستاها است، گفت: زیرساخت های ایجاد شده در روستاها باید منجر به ماندگاری و درآمدزایی شود.

استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به ظرفیت های خوب انرژی خورشید در این خطه از کشور گفت: به همین منظور استان را پایلوت استفاده از این منبع خدادادی قرار خواهیم داد تا مردم از درآمدهای آن بهره مند شوند.

صالحی افزود: اگر چه در استان با مشکلاتی همچون کم آبی و خشکسالی مواجه ایم اما نعمت انرژی خورشیدی ظرفیت بالایی در خراسان شمالی است که باید از این نعمت به خوبی بهره برداری کرد.

وی اظهار کرد: هم اکنون 10 واحد تولید برق خورشیدی در استان فعال است که 2 واحد آن در شهرستان اسفراین است .

استاندار خراسان شمالی گفت: با استفاده از پنل‌های خورشیدی، مردم می توانند انرژی برق مورد نیاز خود را تامین کنند و مازاد آن را به شرکت برق به فروش برسانند و درآمدی 800هزار تومانی در ماه داشته باشند.

صالحی گفت: این طرح پس از جواب دهی ، برای همه خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی استان با امکانات در نظر گرفته شده اجرا خواهد شد.

130 میلیارد ریال طلب پیمانکاران خراسان شمالی تهاتر شد

استاندار خراسان شمالی همچنین گفت: امسال برای حل بخشی از مشکل طلب پیمانکاران استان، شماری از پیمانکارانی که بدهی مالیاتی داشتند طلب آنها با میزان بدهی مالیاتی شان تهاتر شده است.

صالحی بابیان اینکه با استفاده از این روش تاکنون حدود 130 میلیارد ریال طلب پیمانکاران استان تهاتر شده و مشکل شان برطرف شده است، افزود: این کار را برای حل طلب پیمانکاران ادامه می دهیم.

افزایش 2.5 برابر اعتبارات اسفراین در دولت تدبیرو امید

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر امید در شهرستان اسفراین خاطرنشان کرد: میانگین تعداد پروژه های دولت دهم در این شهرستان 224پروژه بوده که این میزان در دولت تدبیر و امید به 268پروژه رسیده که رشدی 19.6درصدی داشته است .

صالحی افزود: میانگین اعتباری پروژه های شهرستان اسفراین در دولت دهم 170میلیارد ریال بوده که این میزان در دولت تدبیر و امید به 420میلیارد ریال رسید که افزایش 2.5 برابر را دارد.

شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در60 کیلومتری جنوب‌شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز