خبرگزاری کار ایران

ساخت بزرگترین نیروگاه بادی کشور در طارم سفلی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۵۴۲

عضو هیئت مدیره سازمان انرژی های تجدید پذیر گفت: بزرگترین نیروگاه بادی بخش خصوصی کشور در منطقه طارم سفلی در استان قزوین با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در سال آینده آماده بهره برداری می شود.

به گزارش ایلنا قزوین ،احمد زعفرانچی عضو هیئت مدیره سازمان انرژی های تجدید پذیر به همراه عبدالمحمد زاهدی استاندار، داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی از پروژه در دست احداث بزرگترین نیروگاه بادی بخش خصوصی با ظرفیت ۶۲ مگاوات در منطقه طارم سفلی استان قزوین بازدید کردند.

فاز نخست این طرح با هدف تامین برق استانهای زنجان و قزوین با ظرفیت ۶۲ مگاوات از سال ۹۵ آغاز شده و در اردیبهشت سال اینده به بهره برداری کامل می رسد.

احمد زعفرانچی عضو هیئت مدیره سازمان انرژی های تجدید پذیر دراین بازدید گفت:امیدواریم باتکمیل این نیروگاه بزرگ بادی در ابتدای سال آینده شاهد افتتاح این نیروگاه باشیم.

وی تصریح کرد:این نیروگاه ازبزرگترین پروژه های بخش خصوصی است که درحال حاضر  بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با احداث آن از ایجاد ۱۱۰ هزار تن آلودگی در منطقه جلوگیری می شود.

افتتاح بیش از هزار پروژه در ایام دهه فجر

عبدالمحمد زاهدی در این بازدید گفت: دهه فجر بهترین فرصت برای انعکاس دستاوردهای نظام در بخشهای مختلف است و جای خرسندی دارد که در استان قزوین نیز در این ایام تعداد ۱۰۶۹ پروژه با بیش از یک هزار میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: با افتتاح طرح های دهه فجر زمینه اشتغال ۲۵۰۰ نفر در استان فراهم می شود.

زاهدی تصریح کرد: افتتاح طرح های مختلف در ایام دهه فجر و سایر مناسبتهای سال بیانگر کارآمدی نظام است و باید با اطلاع رسانی درست مردم را در جریان کارهای انجام شده قرار دهیم.

استاندار قزوین بیان کرد: دشمن تلاش می کند ضمن ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان نظام وانمود کند که نظام کارآمد نیست و کاری انجام نداده است اما همین نیروگاه در یک منطقه در استان بیانگر اهمیت کارهای انجام شده و رویکرد نظام به آبادانی کشور است.

زاهدی گفت: استان قزوین در حوزه انرژی های تجدید پذیر ظرفیت های بسیار خوبی دارد و توسعه نیروگاههای بادی می تواند ضمن شکوفایی استعدادهای این بخش به توسعه واشتغال و سالم سازی محیط زیست هم کمک کند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته نیروگاه بادی که با ظرفیت ۵۵ مگاوات در تاکستان راه اندازی شده که این مجموعه نیز در ردیف نیروگاههای بزرگ بادی بخش خصوصی است.

زاهدی اظهارداشت: قزوین شرایط بسیار خوبی برای اجرای این طرح‌ها دارد و ما نیز در استان از بخش خصوصی که در بخش نیروگاههای بادی و خورشیدی سرمایه‌گذاری کند حمایت می کنیم.

 برای اجرای این طرح با نصب ۱۸ توربین ۳.۴ مگاواتی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.طارم سفلی محل اجرای این طرح از توابع شهرستان قزوین در شمال غربی استان قرار دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز