خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرک استان فارس:

تعامل مطلوبی با مناطق ویژه اقتصادی استان داریم

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۱۴۳

مدیرکل گمرک استان‌فارس گفت: با توجه به نقش مهمی که مناطق ویژه اقتصادی در توسعه همه جانبه و متوازن استان دارند، ضمن هماهنگی و بر پایه موازین قانونی تعامل مطلوبی با این مناطق داریم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد،"خداداد رحیمی" در نشستی با حضور مدیران منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: هم اکنون مناطق ویژه اقتصادی جهرم، کازرون، لامرد و نی ریز در این استان استقرار یافته اند که از این میان منطقه ویژه اقتصادی لامرد از موقعیت و شرایط بسیار مناسبی برخوردار است و  گمرک در این منطقه به انجام وظایف ذاتی خود می پردازد.

وی ادامه داد: رایزنی و مکاتبات لازم برای عملیاتی شدن رویه‌های ورود موقت، خروج موقت، مرجوعی و  واردات در گمرک این منطقه انجام شده که بر اساس قرائن این مهم در آینده نزدیک محقق می‌شود و از این رهگذر روند فعالیت های صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد با توجه به حجم بالای آن تسریع می شود.

مدیرکل گمرک استان فارس بیان کرد: دسترسی شهرستان لامرد به محورهای مختلف مواصلاتی اعم از زمینی، هوایی و مجاورت با سواحل خلیج فارس باعث شده است تا فعالیت های اقتصادی از دیرباز در این منطقه از رونق برخوردار باشد و استقرار صنایع انرژی بر لامرد باعث تحول عظیم در این عرصه شده است که می تواند منجر به ایجاد فرصت های شغلی زیادی شود.

رحیمی از همکاری منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز گمرک در این منطقه  خبر داد و افزود: روزانه شاهد ورود تجهیزات صنایع مستقر بخصوص آلومینیوم جنوب در تناژهای بالا هستیم و به همین منظور درصدد تجهیز گمرک این منطقه به آخرین فناوری‌های مورد استفاده در عرصه امور گمرکی هستیم و ضرورت این امر مورد تاکید مسئولان صنعتی ذیربط است.

در این نشست محمد آشفته آج بیشه مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: استقرار و فعالیت  گمرک در این منطقه نقش بسزایی در ترغیب سرمایه‌گذاران و تسهیل ورود تجهیزات مورد نیاز صنایع داشته و نمونه بارزی از هماهنگی و همکاری بین بخشی است.

وی از  همراهی مدیر ارشد گمرک فارس و مسئولان گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد تقدیر کرد و  با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی مدیر گمرک استان فارس از آمادگی مجموعه متبوعش برای مهیا کردن شرایط بهتر برای فعالیت این نهاد خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز