خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

باید حجاب و اسلام را خوب به جامعه معرفی کنیم/هیچ‌کس اقدام برخی دختران در اعتراض به حجاب را تائید نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۸۷۱

نماینده مردم اصفهان در مجلس در واکنش به توییت ناهید‌ تاج‌الدین در رابطه با دختران معترض به حجاب گفت: خانم تاج‌الدین به دنبال آسیب‌شناسی و بررسی علل و عوامل ریشه‌ای این شیوه از اعتراض است که توسط دختران جوان صورت گرفته و قطعاً هیچ‌کس این اقدام را تائید نکرده و نمی‌کند.

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اظهار نظر ناهید تاج‌الدین، دیگر نماینده مردم اصفهان در مجلس در رابطه با دختران معترض به حجاب، اظهار کرد: تاج‌الدین به دنبال آسیب‌شناسی و بررسی علل و عوامل ریشه‌ای این شیوه از اعتراض است که توسط دختران جوان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: فردای نه چندان دور همین دختران، جوانان آینده این مرز و بوم را در دامان خود پرورش خواهند داد. مسئولان باید با تحقیق و انجام پژوهش‌های علمی و جامعه شناسانه کشف کنند که چرا دختران ما به این شیوه از اعتراض روی آورده‌اند و در پاسخ به جای مقابله مستقیم دلایل و مشکلات را اصلاح کنند.

عابدی افزود: مسئولان باید دخترانی که به این شکل از مسائل مذهبی و فرهنگی ایرانی- اسلامی فراری هستند را با منطق و آگاهی بخشی جذب کنند. آنچه من از توییت ناهید تاج‌الدین برداشت کردم به هیچ عنوان تایید این کار نبوده است. قطعاً این کار را هیچ‌کس تایید نمی‌کند، اما نباید از آسیب‌شناسی این پدیده غافل شویم. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: زمانی که فضای باز سیاسی وجود داشته باشد و آسیب‌شناسی ریشه‌ای باشد مشکلات قابل‌ تحلیل و حل کردن هستند. هیچ دختری اگر در فضایی باز و با علم و معرفت و آگاهی همچون خانم تاج‌الدین حجاب را درک کرده و پذیرفته باشد نخواهد خواست گام به اعتراض بردارد. باید دید شرایط برای دخترانی که حجاب را دوست دارند در جامعه و خانه به چه شکلی بوده است و همان شرایط را برای همه دختران این سرزمین به وجود بیاوریم. به عبارت دیگر باید حجاب و اسلام را خوب معرفی کنیم.

عابدی گفت: برخی سوء برداشت‌ها و استفاده‌های سیاسی از اظهار نظر ناهید تاج‌الدین که سعی در معطوف کردن نگاه مسئولان به ریشه‌یابی دارد پسندیده و صحیح نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز