خبرگزاری کار ایران

در تجمع شورای شهر مطرح شد:

چشم امید پیمانکاران به نمایندگان شورا

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۰۵۵

پیمانکاران طلبکار با حضور چندین باره خود در شورای شهر، چشم امید به همکاری و مساعدت نمایندگان لیست امید دوخته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیمانکارانی که حدود یک سال، معوقات آنها توسط شهرداری کرج پرداخت نشده است، برای چندمین بار به دنبال مطالبه حق و حقوق  شان و به امید دریافت روزی خود و خانواده، آمدند تا شاید نمایندگان آنها در شورای شهر کرج به داد دل‌شان برسند.

برای چندمین بار مهندسان شرکت پیمانکار ایمن تقاطع که حدود دو سال با شهرداری کلانشهر کرج، قرارداد همکاری منعقد کرده بودند، برای گرفتن مطالبات یکساله در ساختمان شورا، حاضر شدند و رئیس شورا هم با ابراز همدردی با آنها برای چندمین بار آنها را پذیرفت و به شهردار و مدیر مالی سفارش کرد تا در روزهای پایان سال از مشکلات آنها، بکاهند.

پروژه های غیرضروری حذف شد

محمد نبیونی، رئیس شورای شهر کرج در دیدار چند باره خود با معترضین شرکت مهندسی ایمن تقاطع، گفت: متاسفانه شهرداری به واسطه نداشتن بودجه کافی، بعضی از پروژه هایی که ضرورت اجرا ندارند را حذف کرده است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از قراردادهای پروژه ها، بدون محاسبه هزینه های اجرایی، منعقد شده است، گفت: با برآورد جدید عملکرد این پروژه ها، 2 تا 3 برابر هزینه های واقعی، توافق شده است.

بیشتر مطالبات، دستمزد پرسنل است

فرج الله ایلیات، عضو شورای شهر کرج، گفت: مهندسان شرکت پیمانکار، دوستان ما هستند که یکی از چندین پیمانکار طلبکار شهرداری هستند اما در حال حاضر، تمام 50 میلیارد درآمد شهرداری، صرف هزینه های جاری می شود و هیچ درآمد مازادی برای معوقات، ندارد. 

وی با عنوان اینکه باید شرایط پرداخت برای همه یکسان باشد، اظهار داشت: اگر تمام مطالبات به صورت نقدی انجام شود، شهرداری قادر به پرداخت نخواهد بود لذا تسهیلات بانک شهر می تواند در این ارتباط کمک خوبی محسوب شود.

ایلیات با یادآوری اینکه بیشتر مطالبات پیمانکاران، مربوط به دستمزد کارگری و پرسنلی است، خاطرنشان کرد: این افراد اگر حقوقی نداشته باشند، شرایط زندگی سختی خواهند داشت اما با کمال تاسف در حال حاضر شهرداری شرایط بد مالی را تجربه می کند.

عضو شورای شهر کرج با ابراز امیدواری از ایجاد شرایط خوب آینده برای شهرداری، گفت: با توجه به مصوبات خوب جدید شورا در صورتی که پیمانکاران باز هم صبر کنند، می توانیم امیدوار باشیم که حق و حقوق آنها پرداخت شود.

شهرداری درآمد زیادی ندارد

محمد احمدی، مدیر مالی شهرداری کرج با اشاره به عدم درآمدزایی شهرداری وقت، گفت: پرداخت معوقات پیمانکاران که عمدتا دستمزد پرسنل است به تدریج پرداخت می شود. 

وی با ابراز امیدواری پرداخت مطالبات، گفت: برای پرداخت برخی از مطالبات به ناچار از تسهیلات بانک شهر استفاده خواهیم کرد اما متاسفانه طبق مقررات، بانک، درصدی از این تسهیلات را از شهرداری و شرکت پیمانکار، کسر می کند.

احمدی در ارتباط با مطالبات شرکت مهندسی ایمن تقاطع، بیان کرد: از مطالبات این شرکت مبلغ 200 میلیون تومان طی 3 فقره چک و مبلغ 980 میلیون تومان با استفاده از تسهیلات، پرداخت می شود.

تسهیلات بانکی عادلانه نیست

ایرج عنایتی، مدیر داخلی شرکت ایمن تقاطع، گفت: مدیرعامل شرکت بارها به شهرداری مراجعه کرده ولی نتوانسته است، مطالبات پرسنل شرکت را اخذ کند و در سال گذشته برای پرداخت هزینه های شرکت و پرداخت دستمزد پرسنل، مجبور به فروش منزل مسکونی و خودرو شخصی خود شد.

وی با عنوان اینکه شرکت در انجام نظارت پروژه های مربوط به شهرداری،اظهار داشت: طبق مستندات و صورت وضعیت پیمانکار، 47 میلیارد تومان، صرفه جویی شده است.

عنایتی گفت: پرداخت بخشی از مطالبات اگر به صورت تسهیلات بانکی پرداخت شود، درصد کمتری به دست پرسنل شرکت می‌رسد که با توجه به وضعیت دشوار همکاران طی یکسال گذشته، این نحوه پرداخت شهرداری، عادلانه نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز