خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

آغاز کاوش در شهر زیرزمینی سفید شهر توسط باستان‌شناسان

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۸۵۶

مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان از آغاز کاوش در شهر زیرزمینی سفید شهر توسط باستان شناسان خبرداد.

فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: با درخواست مردم و مسئولان اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل از اداره کل میراث فرهنگی استان با توجه به بررسی‌های اولیه ، کاوش از سرداب خانه تاریخی بقال به سرپرستی زهرا ساروخانی باستان شناس میراث فرهنگی در این منطقه آغاز شده است.
 
الله یاری افزود: در سفید شهر ، همزمان با کاوش‌ها، وسعت این دست‌کندها به‌عنوان پناهگاهی با وسعت حداقل نیمی از زیر بافت تاریخی شهر قرار دارد.
 
وی گفت: کاوش در این شهر زیر زمینی در اواخر دی ماه سالجاری آغاز شده و هنوز تخمین زدن قدمت این شهر نیاز به کاوش و مظالعات بیشتری توسط باستان شناسان دارد ولی به احتمال زیاد این شهر باستانی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان گفت: با توجه به نزدیکی پناهگاه زیرزمینی در فاصله 10 کیلومتری شهر زیرزمینی نوش آباد به سفید شهر ، وجود دست‌کندهای زیرزمینی همچون شهر زیر زمینی نوش آباد احتمال دارد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت : این دست‌کندها با کاربری پناهگاه‌های زیرزمینی با عنوان شهرهای زیرزمینی شناخته شده اند و با ادامه کاوش های باستان شناسی و تکمیل اطلاعات در این خصوص شهر زیرزمینی سفید شهر دومین شهر زیرزمینی بعد از نوش آباد در شمال منطقه اصفهان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز