خبرگزاری کار ایران

پرداخت بخش قابل توجهی از مطالبات داروخانه‌های خصوص و دانشگاهی زنجان

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۹۶۷

با اعلام مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با تخصیص اعتبارهای جدید از سوی دولت بخش قابل توجهی از مطالبات داروخانه های خصوصی و دانشگاهی پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان ، دکتر خدیجه ابراهیم خانی مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به این موضوع و تلاش های به انجام رسیده از سوی مدیرعامل سازمان و حمایت های نمایندگان مجلس گفت: با توجه به وجود حساسیت وِیژه در خصوص بدهی سازمان بیمه ی سلامت به مراکز و موسسات طرف قرارداد، تمام تلاش سازمان برای پرداخت به هنگام بدهی هاست. وی با اعلام این موضوع که 95 درصد اعتبارات سازمان بیمه سلامت از سوی دولت تامین می شود، تاخیر چند ماهه در پرداخت مطالبات به خصوص داروخانه ها را به همین علت ذکر کرد و افزود: با این وجود و در چند ماه اخیر و با تلاش‌های به انجام رسیده از سوی مدیرعامل و نمایندگان مجلس زمان این پرداخت‌ها از مهر  سال 95 به پایان همان سال رسیده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به دستور شخص رئیس‌جمهور و پیگیری وزیر بهداشت و درمان و مساعدت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این زمینه گفت: مبلغ 2 هزار میلیارد تومان به صورت موردی در اختیار سازمان بیمه  سلامت قرار گرفت تا بخشی از بدهی‌های خود را به داروخانه های خصوصی و دانشگاهی پرداخت کند.

این مقام مسئول با تاکید بر این که پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها و شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دارویی که در حوزه تامین و تدارک و عرضه کالاهای استراتژیک فعالیت دارند از اهمیت وِیژه ای برخوردار است افزود: این نگرانی وجود دارد که این شرکت‌ها به دلیل نبود نقدینگی قادر به ثبت سفارش کالا و مواد مصرفی نباشند به همین دلیل اهمیت لزوم اتخاذ تدابیر راهبردی توسط دولت در این زمینه را بیشتر می کند.

وی ادامه داد: به همین منظور 2 هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات این مراکز در نظر گرفته شد که سهم استان زنجان حدود 35 میلیارد تومان بود که در نتیجه آن پرداخت  مطالبات  داروخانه‌های خصوصی به مهر ماه رسید.

ابراهیم خانی در پایان اضافه کرد: به این ترتیب و با توجه به روند زمانبر دریافت و رسیدگی به اسناد داروخانه‌ها که حدود 2 ماه طول می کشد، با پرداخت‌های اخیر بدهی سازمان بیمه  سلامت به این مراکز به دو ماه کاهش یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز