خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

هیچ مورد مرگ‌ومیر ناشی از آنفلونزا گزارش نشده است/شناسایی 11 کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یزد

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۳۱۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: هر سال در شش ماه دوم سال در اغلب شهرها آنفلونزا در بین مردم شیوع پیدا می‌کند و امسال نیز آنفلونزاهای H۱N۱ ، H۳N۲ و آنفلوانزای نوع B در یزد شیوع یافته‌اند.

به گزارش ایلنا، محمدحسن لطفی با بیان این مطلب افزود: 37مورد آزمایش آنفلونزا از اول پاییز تا پایان دی‌ماه مثبت شده و در حال حاضر از نمونه‌های موجود، ۶۷ درصد مبتلایان به آنفلونزا مبتلا به آنفلوانزای نوع B شده‌اند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مرگ و میری به دلیل بروز این بیماری در استان یزد گزارش نشده است.

لطفی خاطرنشان کرد: افرادی که نقصی در سیستم ایمنی بدن آنها وجود داشته باشد، بیشتر دچار این بیماری می‌شوند به نحوی که اغلب افراد مبتلایی که آزمایش آنها مثبت شده است، بالای ۶۵ سال سن دارند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که مبتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت، قلبی و عروقی، کلیوی و ... هستند نیز بیش از سایر گروه‌های جامعه مبتلا به این بیماری می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه در زمینه آنفلونزای فوق حاد پرندگان نیز هیچ مورد مثبت انسانی مشاهده نشده است،‌ افزود: برخی کانون‌های حیوانی مشاهده شده که دامپزشکی استان به خوبی در این زمینه وارد عمل شده و در حال مهار این بیماری است.

وی همچنین از شناسایی ۱۱کانون آنفلونزای فوق حاد پزندگان در یزد خبر داد و گفت: تیم‌های معدوم‌سازی دامپزشکی وارد عمل شده‌اند و این بیماری نیز تقریبا تحت کنترل درآمده است و در مجموع، تخت‌های بیمارستانی برای خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به انواع آنفلونزا آماده است.

لطفی تصریح کرد: در مجموع شرایط خوبی داریم و مردم نگران نباشند اما لازم است نکات بهداشتی که در این زمینه توصیه شده را به خوبی رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز