خبرگزاری کار ایران

رقیه یادگاری:

کاهش بودجه سال 97 در راستای شفافیت‌سازی، انضباط مالی و عملکرد برابر با تخصیص صورت گرفته است

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۱۲۵

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی در مصاحبه‌مطبوعاتی با تشریح لایحه بودجه سال 97 پرداخت.

به گزارش ایلنا از اراک رقیه یادگاری گفت: حذف فقر مطلق و ایجاد عدالت، اصلاح ساختاری بودجه، پرداختن به اولویت های برنامه ششم و توجه به تولید و اشتغالزایی از مهمترین ویژگی‌های بودجه سال 97 است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: دولت موظف شده سال آینده 980 هزار فرصت شغلی ایجاد کند که هنوز سهم استان‌ها مشخص نیست.

یادگاری گفت: پیش بینی شده اگر قیمت حامل‌های انرژی در سال 97 افزایش یابد درآمد حاصل از این بخش نیز در زمینه اشتغالزایی صرف شود.

وی بیان کرد: در لایحه بودجه سال 97 برای توسعه اشتغال منابعی از صندوق توسعه ملی و مشارکت بخش دولتی و خصوصی نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: دولت در نظر دارد در صورت تصویب ساماندهی هدفمندی یارانه ها، بخشی از منابع مازاد این طرح را برای افزایش میزان پرداختی یارانه به افراد نیازمند، بخشی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزا به خانواده های نیازمند تحت پوشش نهادهای حمایتی و بخشی نیز برای برنامه تحول سلامت هزینه شود.

یادگاری اظهار کرد: افزایش اختیارات به استان ها از دیگر ویژگی های مهم لایحه بودجه سال 97 است که در این راستا 868 طرح ملی کشور استانی خواهد شد.

وی بیان کرد: تاکنون 20 درصد از بودجه عمرانی کشور در اختیار استان ها بوده است که با افزایش اختیارات این رقم به 37 درصد افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی اضافه کرد: دولت برای لایحه بودجه 97، و تمرکز زدایی پیشنهاد اعتبار آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران را از ملی به استانی داده که در صورت تحقق این مهم سهم بودجه جاری استان مرکزی از 2 هزار و 240 میلیارد ریال به 10 هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

یادگاری عنوان کرد: بودجه جاری استان مرکزی در سال 97 با احتساب استانی شدن بودجه آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بخش سایر، 17 و نیم درصد افزایش خواهد یافت.

وی گفت: بودجه عمرانی این استان در سال 97 نیز از 710 هزار میلیارد ریال به 480 هزار میلیارد ریال رسیده که این رقم کاهش 32 درصدی را نشان می دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: این کاهش بودجه در راستای شفافیت، انظباط مالی و عملکرد برابر با تخصیص صورت گرفته است.

یادگاری تصریح کرد: بودجه عمرانی سال جاری 710 هزار میلیارد ریال است که تاکنون 440 هزار میلیارد ریال آن تخصیص یافته و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این رقم به حدود 460 هزار میلیارد ریال برسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مشکل کسری رقم برای پرداخت حقوق در استان مرکزی تا پایان سال جاری حل شده اما در قسمت سایر مشکلاتی برای پرداخت وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی اضافه کرد: در سال جاری 40 درصد از پاداش بازنشستگان در سال 95 به مبلغ 31 میلیارد ریال پرداخت شده و هنوز 50 میلیارد ریال دیگر از پاداش‌های مشمولان در این سال پرداخت نشده است.

یادگاری یادآور شد: 65 هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که یک‌هزار و 200 طرح آن در استان مرکزی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: 40 درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهوری به این استان از سال 95 تاکنون تخصیص یافته که اعتبارات این سفر برای استان‌مرکزی در مجموع 9 هزار و 300 میلیارد ریال است که تاکنون سه‌هزار و 600 میلیارد ریال آن تخصیص یافته که این میزان تخصیص در توسعه استان مرکزی تاثیرگذار بوده و امید می‌رود بقیه منابع مالی مصوب سفر هیات‌دولت به این استان نیز به‌زودی تخصیص یابد.

وی در پایان گفت: دولت قول مساعد داده که تخصیص اعتبار سفر به این استان را تا پایان امسال به 100 درصد برساند اما به نظر می‌رسد به‌دلیل برخی محدودیت‌های منابع، بخشی از این اعتبار در سال 97 تخصیص یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز