خبرگزاری کار ایران

جزییات جلسه ستاد ساماندهی امام‌زاده حسین (ع)

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۷۳۱

مشاور طرح ساماندهی امام زاده حسین (ع) گفت: امامزاده حسین برخلاف برخی زیارتگاه‌های کشور پاسخ نیازهای مردم را در مناسبت‌ها می‌دهد و بر هویت سابق خود باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، در جلسه ستاد ساماندهی امام زاده حسین (ع)، محمد فرضیان به عنوان مشاور این طرح  گفت:  در ساماندهی امامزاده حسین سوابق و حافظه‌ تاریخی مکان حفظ شده و ما به جای آرایش و افزودن تجملات، آن را پیرایش می‌کنیم.

فرضیان نسبت به ساماندهی منطقه امام زاده حسین تصریح کرد: چون بافت منطقه قدیمی است، ما در جریان ساماندهی کاری می‌کنیم که باعث کوچ مردم از منطقه نشود، معتقدیم با افزایش حسینیه و مسجد ما نمی‌توانیم باعث رونق آن شویم ، بلکه وجود درمانگاه و مراکز خرید مختلف این مهم را محقق می‌سازد.

وی افزود: چرا ما سالن  اسکیت و پاتیناژ نمی‌زنیم تا جوان‌ها بدانند که به نیازهایشان توجه می‌شود، ما در این پروژه می‌توانیم چنین رویکردی داشته باشیم که سیاحت و زیارت مردم با هم محقق شود، در این صورت جریان زندگی در منطقه روند گذشته خود را حفظ می‌کند

وی در توضیح پیشنهاد طراحی فضاهای ورزشی در کنار امامزاده تصریح کرد: منظورم این نیست که سالن ورزش در امامزاده بسازیم بلکه باید با وجود امکانات موجود، چنین شرایطی را ایجاد کنیم.

علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار هم در این ستاد تصریح کرد: اولویت اول ما در ساماندهی امام زاده حسین، تملک پلاک‌های مسکونی است، باید به این تملک سرعت بخشیده شود.

فرخ زاد افزود: دستگاه‌های مرتبط باید منابع مالی را تامین کنند و مشکلات مردم در منطقه زودتر حل شود.

معاون امور عمرانی استاندار نسبت به اتمام فاز یک و آغاز فاز دوم این طرح گفت: ضمن بازنگری در فاز یکم طرح ، باید هرچه زودتر قرار داد فاز دوم طرح اجرایی شود.

وی نسبت به هشدار سازمان اوقاف استان مبنی بر خطرناک و آسیب پذیربودن بافت بقعه و مجموعه امام زاده تصریح کرد: کار مقاوم سازی بقعه باید صورت بگیرد، درغیر این صورت ساماندهی طرح پیرامون امام‌زاده از اهمیتی برخوردار نیست.

گفتنی است پیش از این بخشی از پلاک‌های اطراف امامزاده با عنوان ساماندهی تملک شده که این مساله اعتراض فعالان عرصه میراث فرهنگی را در بر داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز