خبرگزاری کار ایران

دادخدا سالاری:

مقابله با مفاسد کلان اقتصادی در دستور کار ویژه دادستانی کرمان قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۷۲۰

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: دادستانی کرمان برای ایفای نقش مدعی‌العموم در قالب 12 کارگروه به صورت شبانه روزی پیگیر حقوق عمومی جامعه و استیفای حق مردم است.

به گزارش ایلنا از کرمان، دادخدا سالاری در تشریح جزئیات اقدامات دادستانی کرمان درباره حقوق عامه اظهار داشت: این کارگروه‌ها به تصدی معاونان دادسرا و قضات ویژه کار رصد و پیگیری امور عمومی جامعه را برعهده گرفته‌اند و به‌صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت و نظارت هستند.

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: دستورات قضائی متعددی از ابتدای سال‌جاری توسط قضات این کارگروه‌ها برای برطرف شدن موانع و مشکلات صادر شده است.

وی تصریح کرد: دادستانی کرمان در راستای منویات رهبر انقلاب و همچنین تاکیدات مکرر ریاست قوه قضائیه امر پیشگیری از وقوع جرم، مقابله با جرائم سازمان یافته و مفاسد کلان  اقتصادی را در دستور کار ویژه خود قرار داده است .

دادستان کرمان با بیان اینکه کارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادی جزء فعال‌ترین کارگروهای دادسرای کرمان است، افزود: از ابتدای سال‌جاری دادسرای کرمان رسیدگی به چندین پرونده فساد کلان اقتصادی(رانت‌خواری و تضییع حقوق بیت‌المال) که غالب آنها در بستر سیستم بانکی به وقوع پیوسته را دستور کار قرار داده است .

وی اعلام کرد: در حال حاضر 12 کارگروه فعال شامل کارگروه‌های 1-کاهش سوانح کار، 2-امنیت غذایی، 3-مبارزه با مواد مخدر، 4- رصد و نظارت بر فضای مجازی، 5- سوانح عمومی وحوادث، 6-مبارزه با زمین‌خواری و حاشیه‌نشینی، 7-مبارزه با منکرات و مفاسد و مشروبات الکلی، 8-مبارزه با سرقت، 9-ارتقاء امنیت اجتماعی جامعه و مقابله با ناامنی‌ها، 10-پیشگیری از وقوع جرم، 11-مبارزه با مفاسد اقتصادی و کارگروه پیگیری حقوق عامه و مطالبات مردمی در حال فعالیت هستند.

سالاری در پایان افزود: با توجه به رسالت خطیر مدعی‌العموم و برای احقاق حقوق‌حقه مردم و بیت‌المال مسلمین با تمام توان حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز