خبرگزاری کار ایران

داود تاجران:

بودجه سال 97 شهرداری اراک را قابل تحقق ارایه می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۶۶۳

شهردار اراک درباره تاخیر در ارائه بودجه سال 97 شهرداری به شورای‌شهر گفت: وضعیت بودجه سال 97 شهرداری تا یک هفته دیگر مشخص و رسانه‌ای می‌شود.

به گزارش ایلنا از اراک، شهردار اراک در نشست خبری امروز خود درباره پروژه‌های نیمه‌تمام شهر اراک گفت: در حال حاضر 4 پل؛ شهید صیدی، میدان شریعتی، ورزش و علم‌الهدی در حال ساخت است که معارضان زیر زمینی مانع پیشرفت بودند که با رفع بخشی از معارضان زیرزمینی روند اجرای پروژه‌ها سریع‌تر شده است. بهره‌برداری از پل‌های شهر اراک تا پایان سال آینده صورت خواهد گرفت.

تاجران اظهار کرد: از دیگر دغدغه‌های برخی شهروندان اراکی تعیین تکلیف طرح 58 متری است که نشست‌های مختلفی در این خصوص تاکنون برگزار شده است. طرح 58 متری در صحن رسمی شورای‌‌شهر اراک با حضور استاندار مرکزی و معاون هماهنگی امور عمرانی مورد بحث قرار گرفت که مقرر شد یک کارگروه به سرپرستی معاونت عمرانی استانداری تشکیل و در بازه زمانی 4 ماهه روند اجرای پروژه را مورد بررسی قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه پارکینگ طبقاتی آفتاب از طرح‌هایی است که روند اجرایی آن طولانی شده، گفت: روند تکمیل آن را با جدیت در دستور کار قرار دادیم و در این راستا سیستم‌های جدیدی برای این طرح، پیش بینی شده است. پارک بانوان با وسعت 9.5 هکتار همراه با ایجاد امکانات لازم برای انجام انواع ورزش‌ها در مراحل نهایی است که تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد.

شهردار در ادامه گفت: کاهش آلودگی هوای اراک خواسته مهم مردم اراک است، برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی 50 دستگاه اتوبوس اسکانیا خریداری شده که 25 دستگاه در آستانه تحویل به رانندگان است و 25 دستگاه دیگر تا پایان سال به ناوگان افزوده می‌شود که این اتوبوس‌ها دارای امکاناتی خاص برای سالمندان و معلولان است و همچنین رایزنی‌های لازم برای ورود یک‌هزار دستگاه موتور برقی و یک‌هزار دستگاه دوچرخه سواری انجام شده است. 

تاجران گفت: اتوبوس‌های از رده خارج شده را با اخذ مجوز از شورای‌شهر به فروش می‌رسانیم و جایگزینی آن به‌زودی انجام می‌شود. اتوبوس‌های فعال رنگ‌آمیزی و بهسازی خواهند شد. همچنین تمام کامیون‌های سنگین و خودروهای سبک آلاینده شهرداری فروخته و خودروهای نو جایگزین می‌شود.

تاجران اظهار کرد: درختان سطح شهر اراک از سال‌های گذشته نقاهت طولانی‌ای پشت سر گذاشته‌اند که به منظور جوان‌سازی آنها با بهره‌گیری از نیروهای متخصص، حرص علمی بر روی آنها انجام شده که در فصل بهار شاهد شکوفایی و زیبایی آنها خواهیم بود.

شهردار اراک اضافه کرد: طرح توسعه منطقه دره‌گردو از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار است که سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و پارکینگ‌های ویژه برای  این منطقه پیش بینی شده است.

وی در پاسخ به انتصابات نامناسب و غیر تخصصی در شهرداری اراک گفت: تخصصی‌ترین انتصابات در این دوره از شهرداری اراک رقم خورده و بحث تخصص مدیران و جوانگرایی مورد تاکید قرار گرفته است.

تاجران درباره شایعاتی مبنی بر استعفا بیان کرد: قطعا تا آخرین روز دوره 4 ساله در اراک خواهم ماند و به هیچ عنوان خللی در کار به وجود نمی‌آید و همچنین به هر قیمتی وکیلی مشاورم را کنار خود حفظ می‌کنم و تسلیم گروه‌های فشار نخواهم شد.

تاجران در پایان با اشاره به نصب تابلوهای روزشمار در پروژه‌های در دست احداث شهر اراک گفت: این تابلوها نصب شده و پس از تشکیل جلسه با پیمانکاران و دریافت زمان دقیق پایان پروژه روزشمار فعال خواهد شد.

وی در پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی بر دلیل عدم ارائه بودجه به شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: وضعیت بودجه سال 97 شهرداری تا یک هفته دیگر مشخص و رسانه‌ای می شود.

تاجران بیان کرد: مقرر شده بودجه سال 97 شهرداری اراک را یک تیم کارشناسی از تهران بنویسند که قابل تحقق ارایه شود چراکه از پنج هزار و 800 میلیارد ریال بودجه سال‌جاری تنها یک‌هزار و 500 میلیارد ریال آن محقق شده است.

تاجران درباره عدم ارایه برنامه 4 ساله خود به شورا گفت: برنامه شهرداری را همراه با بودجه ارائه می‌دهم که این امر تا روزهای آینده محقق خواهد شد.

شهردار اراک بسیاری از وعده‌هایش از جمله افتتاح پارک بانوان که قرار بود تا پایان آذر انجام شود و همچنین افتتاح پروژه های نیمه تمام که گفته بود اواخر خرداد به پایان می رساند را به زمانی دیگر موکول کرد

این جلسه با حواشی زیادی همراه بود. برخی خبرنگاران به‌دلیل عدم دریافت پاسخ مناسب و برخورد شهردار اراک به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردند.

بودجه سال 97 شهرداری اراک را قابل تحقق ارایه می‌کنم

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز