خبرگزاری کار ایران

بهزاد پارسا در گفت و گو با ایلنا:

دستکاری طبیعت، البرز را با تهدید سیل روبرو می‌کند/همایش مدیریت سیلاب در راستای نهادینه کردن مدیریت بحران

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۵۹۴

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز، برگزاری همایش مهندسی و مدیریت سیلاب را با هدف نهادینه کردن مدیریت بحران سیلاب های شهری، مهم دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهزاد پارسا، گفت: استان البرز و شهر کرج با توجه به گسترش غیر اصولی، همواره در معرض خطر تغییر و تحول آبراه‌ها، قرار دارد.

وی افزود: دیدگاه همزیستی با سیلاب در دنیا مورد توجه است و در این دیدگاه توسعه بهم پیوسته اراضی و منابع آب در یک حوضه آبریز، مورد توجه است.

پارسا به تعداد جلسات و مصوبات استانی، اشاره کرد و گفت: در شرکت آب منطقه ای استان البرز، سال 92، تعداد 23 مصوبه، اجرایی شد و این روند تا سال 95 ادامه پیدا کرد و به 105 مصوبه اجرا شده، رسید. 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان البرز، ادامه داد: با اجرای مصوبات، عملکرد قابل ملاحظه ای داشتیم که کسب رتبه های برتر کشوری، حاصل تلاش این مجموعه است.

وی برگزاری همایش مدیریت سیلاب را یکی از مصوبات کارگروه تخصصی استانی دانست و گفت: امسال تاکنون، 92 مصوبه، اجرا شد که یکی از آنها، برگزاری جلسات آموزشی بود.

پارسا با تاکید بر نهادینه کردن مدیریت بحران در استان البرز، تصریح کرد: این موضوع بحثی است که در دنیا مورد توجه کشورهای پیشرفته قرار گرفته است. بنابراین همواره آموزش مدیریت بهم پیوسته سیلاب، مد نظر قرار گرفته است. 

وی گفت: همچنین آشنایی مردم و نهادها در این زمینه، دارای اهمیت است که در استان با جدیت دنبال می‌شود و کارگاههای آموزشی با حضور اساتید مطرح داخل و خارج از کشور، برگزار شده است. 

وی از رودخانه به عنوان موجود زنده یاد کرد و گفت: هرگونه تغییر غیر فنی، باعث می شود مسیر اصلی مسدود شود و به واسطه دخالتهای غیر مهندسی در نهایت شاهد خواهیم بود که طبیعت حق خود را از انسان پس بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز