خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر کرج مطرح کرد:

وارد کردن بانک‌ها به مسئله حاشیه‌نشینی تهدید مالکیت مردم است/ حاشیه‌نشینی یک موضوع حاکمیتی نیست

کد خبر : ۵۸۵۵۶۲

سارا دشتگرد با بیان اینکه حل مسئله حاشیه نشینی یک موضوع حاکمیتی نیست، گفت: دولت‌ها باید همانطور که در قانون اساسی مکلف شده اند، از تصرف در این حوزه خودداری کنند.

به گزارش ایلنا از کرج، سارا دشتگرد رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج در خصوص وضعیت حاشیه‌نشینی در این شهر اظهار داشت: واقعیت این است که انسان به طور فطری، هرگاه همه درها را به روی بهبود معیشت خودش بسته می‌بیند در جستجوی روزنه امیدی مهاجرت می‌کند. این مهاجرت از روستا و شهرهای کوچک به سمت شهرهای بزرگ رخ می دهد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: اگرچه گاهی نیز افرادی که به واسطه سونامی‌های اقتصادی همه دارایی‌های خود را باخته‌اند مهاجرت معکوس می‌کنند و از کلانشهرها به حاشیه رخ می‌دهد؛ بخشی از هموطنان در این حاشیه ها زندگی می‌کنند و از محدودیت های ذاتی حاشیه نشینی آزرده هستند، این باعث می‌شود تاثیرات نامناسبی از این حاشیه نشینی روی همسایگی های خود نیز بگذارند.

وی خاطر نشان کرد: حل این مسئله یک موضوع حاکمیتی نیست، بلکه دولت‌ها باید همانطور که در قانون اساسی مکلف شده اند، از تصرف در این حوزه خودداری کنند. مردم حاشیه‌نشین هرچه که باشند بر املاک خود تسلط دارند و وارد کردن بانک به این حوزه تهدید مالکیت مردم است.

رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در پایان گفت: طی سالیان متمادی که از عملکرد نظام بانکی می‌گذرد چه کسی از اخذ تسهیلات خوشبخت شده که مردم حاشیه‌نشین به تسهیلات دلخوش کنند؟ در حالیکه با هدایت کردن سهم این مردم از عوارضی و مالیات ها می‌توان فضای مفیدی برای فعالان اقتصادی ایجاد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز