خبرگزاری کار ایران

امیر ابراهیمی مطرح کرد:

شهروندان کم‌بضاعت از پرداخت هزینه‌های دادرسی معاف هستند

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۳۰۲

رئیس کل دادگاه‌های عمومی شهر کرمان گفت: شهروندان کم‌بضاعت از پرداخت هزینه‌های دادرسی معاف هستند.

به گزارش ایلنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد امیر ابراهیمی اظهار داشت: مردمی که بزرگی و بصیرت خود را در جریان اعتراضات اخیر به همه‌ی مسئولان و جهانیان ثابت کردند مستحق خدمت خالصانه، انقلابی و موافق با قانون هستند.

وی گفت: ضرورت دارد همه مسئولان با ابتکار، خلاقیت و با اتخاذ تصمیمات انقلابی کمک به مردم و حل مشکلات آنان را در سرلوحه کار خود قرار دهند و ترس از دست دادن جایگاه و مقام خود نداشته باشند چراکه اگر برای عمل انقلابی و خالصانه برای ملت موقعیت کاری افراد به خطر افتد خود یک افتخار محسوب می‌شود. در فرمایشات امیرالمومنین حضرت علی(ع) آمده است: "در بلاد اسلامی اگر خلخال از پای زن یهودی به ظلم بیرون آورده شود، هر کس از این غصه نمیرد جا دارد، لذا اگر در هر اداره و ارگانی با این رویکرد با کار ها و مراجعات مردم برخورد شود قطعا مورد حمایت خداوند خواهد بود.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان ساخت: در راستای حفظ حقوق عامه با هماهنگی به‌عمل آمده با فرماندهی انتظامی استان از این پس تمام مراحل فک پلاک در مرجع انتظامی پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود. مدت‌ها طبق قانون فک پلاک خودروهایی که در بازار خرید و فروش می‌شد الزاما به شعب شوراهای حل اختلاف و دادگاه‌ها ارجاع می‌شود که خود مستلزم هزینه‌های مادی و اتلاف وقت زیادی از مردم بود.  

وی ادامه داد: معمولا بعد از گذشت فرآیند طولانی رسیدگی و صدور رای قطعی، اجرائیه صادر می‌شود و به مرجع اجرای احکام ارسال می‌شود که محکوم‌له در این مرحله موظف است اموال بدهکار که همان محکوم علیه است به واحد اجرا معرفی کند تا از محل آن حکم اجرا شود.

این مقام قضائی خاطرنشان ساخت: با هماهنگی‌ها بین معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری و واحدهای فناوری اطلاعات بانک‌ها از این پس استعلامات بانکی به صورت الکترونیک صورت می‌پذیرد و بانک‌ها نیز موظفند در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ دهند تا رنج پیگیری استعلام از جلوی پای مردم برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه با پیشنهاد دستگاه قضائی استان کرمان توسط قوه قضائیه خودرو از مستثنیات دین خارج شده، تصریح کرد: با اتخاذ تدابیر و همچنین استقرار یک واحد پلیس در نزدیکی دادگستری از رفت و آمدهای مردم در سطح شهر که گاها منجر به ایجاد ترافیک، اتلاف‌وقت و صرف هزینه زیاد می‌شد، جلوگیری به‌عمل آمده است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی شهر کرمان افزود: طبق قانون تنها مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت هزینه‌های دادرسی معاف هستند اما در راستای خدمت به مردم کم‌بضاعت با کمک کارکنان و قضات دادگاه خانواده با اعمال ماده 5قانون حمایت هزینه دادرسی بخشی دیگر از خانم‌هایی که برای درخواست خود به دادگستری مراجعه می‌کنند را از پرداخت هزینه معاف نکرده‌ایم.

حجت الاسلام ابراهیمی متذکر شد: سایر افرادی که مطالباتی دارند دادگاه با رسیدگی فوق‌العاده و سریع به دادخواست اعسار، هزینه دادرسی را در بدو امر به‌صورت موقت معاف و بعد از وصول محکوم به از محل آن پرداخت می‌شود که خود خدمت خوبی برای شهروندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز