خبرگزاری کار ایران

آذری‌جهرمی مطرح کرد:

پتانسیل توسعه البرز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۴۰۱

وزیر ارتباطات که به‌عنوان وزیر معین استان البرز در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز معرفی شده در تشریح وضعیت این استان گفت: البرز ظرفیت‌های بالایی برای توسعه و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری‌جهرمی امروز در جلسه شورای اداری با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری، افزود: یکی از مولفه های مهم برای بهبود شرایط و پیگیری اهداف اقتصاد مقاومتی وحدت و همدلی است که در استان البرز حاکم است.

وی ادامه داد: حمل و نقل و شرکت های بزرگی از البرز که مالیات خود را به تهران می دهند، باید در بحث اقتصاد مقاومتی استان البرز مدنظر قرار گیرند.

آذری جهرمی گفت: این موضوع به ویژه در شهرک صنعتی اشتهارد باید مد نظر قرار گیرد که مانعی به شمارمی رود و اعتراضاتی را در برخواهد داشت.

وی اضافه کرد: صنعت و کشاورزی دوبال در البرز هستند که در کشاورزی نخستین موضوع اختصاص نیافتن آب طالقان است که باید مورد پیگیری قرارگیرد.

جهرمی ادامه داد: شهرک گلخانه ای هشتگرد در توسعه کشور الگوی خوبی به شمار می رود که در زمینه حق آبه مشکلاتی دارد و حق آبه آن به مسکن مهر تخصیص داده شده است.

وی اضافه کرد: ضرورت تسریع در احداث نمایشگاه بین المللی البرز از دیگر موضوعات مهم دراین زمینه به شمارمی رود که باید پیگیری شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در زمینه فرودگاه پیام که از بخش های مهم و تاثیرگذار در اشتغالزایی است، فاز دوم مطالعاتی آن با هماهنگی پارک علم و فناوری آغاز شده و تبدیل این فرودگاه به فرودگاهی مسافربری نیز از دیگر ظرفیت هایی است که باید به آن توجه داشت. بحث سوخت رسانی فرودگاه پیام نیز باید مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به ظرفیت های گردشگری البرز اشاره کرد و گفت: گازرسانی به شهرستان طالقان که به عنوان یکی از مناطق گردشگری است، باید مدنظر قرارگیرد.

آذری جهرمی گفت: اشتغالزایی در البرز به واسطه مهاجرپذیری آن با مشکلاتی مواجه است و به موضوع مهاجرپذیری باید نیروی کاری تبعه خارجی که 20هزار نفر از آنان در این استان دارای مجوز کار هستند را نیز اضافه کرد.

وی مقابله با قاچاق کالا را به لحاظ امنیتی در البرز مهم خواند و افزود: البرز بارانداز تهران است، نظام مقابله با قاچاق کالا درالبرز نیاز به تقویت جدی دارد.

جهرمی تاکید کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی مقابله با قاچاق کالا مهم است و بسیاری از بازارهای بزرگ حتی در تهران تحت تاثیر این امر قرار می گیرد، بنابراین پیگیری آن ضرورتی اجتناب ناپذیراست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز