خبرگزاری کار ایران

قاضی‌زاده هاشمی مطرح کرد:

بخش خصوصی در انحصار دولت تضعیف شده است / دولت تعیین‌کننده قیمت کالاست

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۳۱۶

معاون اول رئیس‌جمهوری به همراه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن بازدید از شرکت دانش بنیان سیناژن، طرح های صنعتی دارویی را افتتاح کرد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، حسن قاضی‌زاده هاشمی امروز در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان البرز و در مراسم افتتاحیه طرح دارویی، گفت: جدا از برجام که قدم بزرگی در رفع مشکلات کشور محسوب می شود، دولت جلوتر از بخش خصوصی عمل کرده است.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، گفت: حضور دولتی ها و شبه دولتی ها باعث شده بخش خصوصی نتواند فعالیت خوبی داشته باشد و زیان آور است.

هاشمی به قیمت گذاری اشاره کرد و گفت: دولت به عنوان خریدار عمده می تواند تعیین کننده باشد. همچنین اگر صادرات نباشد در بازار رقابتی داخل، مشکل بوجود خواهد آمد لذا لازم است محصولات با کیفیت مناسب وارد بازار بین المللی شود.

وی با توجه به عملکرد شرکت سیناژن، اظهار داشت: هدفگذاری این شرکت صرفا ایران نیست و با توجه به پیشینه خوب با هدف بازار جهانی، توانسته رشد خوبی داشته باشد و مهمترین مشکل عمده، عقب ماندگی صنعت دارویی کشور است که در دامان دولت و شبه دولت، گرفتار است.

وی ادامه داد: ارزش این قبیل از شرکت ها بر این است که هرچه سود داشته باشد صرف توسعه کرده است. با توجه به اعتبار صندوق توسعه، نباید اجازه داد این صنعت در کشور دچار مشکل شود و باید اشتغال و نخبه های خوب، گسترش پیدا کند.

هاشمی با عنوان اینکه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تا سال 2030 برای صنایع خود، هدف‌گذاری کرده اند، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات تحریم، مستقیم نمی توانیم محصولات را از شرکت های تولید کننده مادر، وارد کنیم بنابراین رقابت در بازار حائز اهمیت است.

وزیر بهداشت افزایش بخش خصوصی را در اشتغالزایی، مهم قلمداد کرد و گفت: تولید کنندگان باید خویشتن داری کنند. در کشور، آمادگی تولید دارو، وجود دارد اما الزام قانونی نیست که محصولات را صادر کنیم.

هاشمی افزود: بعضی از شرکت‌های داخلی انتظار دارند مرزها بسته شود که این ظلم به مردم است لذا اول باید کیفیت، کنترل شود و با قیمت مناسب، بتوان مشکلات جامعه دارو و درمان، کمک شود.

وی در پایان به جوانان به عنوان سرمایه های ملی یاد کرد و گفت: لازم است برای این مجموعه سرمایه گذاری شود و شرکت های دیگر نیز از این رویه، حمایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز