خبرگزاری کار ایران

تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری رشت امضا شد/ شهرداری‌ها دنبال سرمایه‌گذاری‌های مشارکتی باشند

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۶۸۶

نشست فصلی دو روزه معاونان و مدیران سازمان های سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور به میزبانی شهرداری رشت ۲۶ و ۲۷ دی ماه در هتل کادوس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در جریان برگزاری نشست فصلی معاونین و مدیران کمیته سرمایه گذاری شهرداری کلانشهرهای کشور، ۱۳ تفاهم نامه همکاری،‌یک موافقت نامه و یک قرارداد سرمایه گذاری مابین دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت و سرمایه گذاران به امضا رسید.

تفاهم نامه احداث کارخانه بازیافت زباله توسط سرمایه گذار آلمانی، ‌تفاهم نامه احداث هتل ۵ ستاره، تفاهم نامه احداث مجموعه اقامتی ورزشی، احداث بازار بین المللی و چند منظوره، تفاهم نامه تولید برق از پسماند، احداث جایگاه های سوخت با قابلیت مدیریت بحران، راه اندازی پارکومتر، امضای تفاهم نامه حوزه ساخت و ساز و امور زیربنایی، تفاهم نامه کشت و صادرات گیاهان دارویی، درمانی، بهداشتی، آرایشی و خوراکی، تفاهم نامه راه اندازی رستوران و فضای تفریحی، تفاهم نامه کارت شهروندی، تفاهم نامه با سازمان نظام صنفی رایانه ای استان در راستای فراهم سازی بستر شهر هوشمند و شهرک ICT ، موافقت نامه ساماندهی حاشیه رودخانه های زرجوب و گوهررود و قرارداد سینما ۶ بعدی در جریان برگزاری این اجلاس توسط دکتر نصرتی شهردار رشت و سرمایه گذاران امضا شد.

مسعود نصرتی در این نشست دو روزه با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران، تنها راه برون رفت از وضعیت اقتصادی کنونی را حضور بخش خصوصی دانست.

شهردار رشت همچنین پروسه پذیرش و آغاز به کار سرمایه گذار در اکثر شهرهای کشور را طولانی دانست و افزود: در شهرهای بزرگ دنیا طی ۲ تا ۸ ساعت پروسه انعقاد قرارداد سرمایه گذار و آغاز به کار طی می شود.

نصرتی با اشاره به جمعیت ۳۶ میلیونی مسافران سالانه گیلان، با امضای تفاهم نامه های سرمایه گذاری هدف مقصد گردشگری شدن رشت را دنبال می کنیم.

وی افزود: اگر معیارهای پذیرش گردشگر رعایت شود شاهد حضور حداقل ۸ ساعته گردشگر در شهر رشت خواهیم بود و این شهر می تواند به عنوان ده شهر اول در حوزه گردشگری مطرح شود .  

شهردار رشت با اشاره به عنوان شهر خلاق حوراک شناسی یونسکو و وجود بیش از ۱۷۰ نوع خوراک دراین شهر گفت:‌ ثبت رشت به عنوان اولین و تنها شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو در ایران ظرفیت مناسبی برای رونق گردشگری در این شهر فراهم کرده است.

نصرتی تصریح کرد: انعقاد تفاهم نامه در حاشیه  برگزاری این نشست ها اولین تجربه نشست های فصلی است.

رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز گفت: در معادلات تقسیم منابع شهرهایی مثل رشت کم بهره هستند و باید این احقاق حق پیگیری شود.

سید امیرحسین علوی با اشاره به وضعیت اقتصادی شهرها این نشست ها را حائز اهمیت خواند و تصریح کرد:‌ با توجه به مسائل زیست محیطی صنایع پاک و به ویژه گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردارند و باید به سمت سرمایه گذاری در این حوزه ها برویم.

آبتن نیز نشست برگزار شده را یکی از کاربردی ترین نشست های فصلی کمیته سرمایه گذاری دانست و در ادامه گفت: نحوه تهیه بسته های سرمایه گذاری یکی از مشکلات شهرداری ها در حوزه سرمایه گذاری است.

مسئول کمیته سرمایه گذاری شهرداری کلانشهرهای کشور بر استفاده از ظرفیت قانون شهرداری‌ها تاکید کرد و افزود:‌ شهرداری‌ها در کنار ایجاد درآمد پایدار باید به دنبال سرمایه‌گذاری‌های مشارکتی باشند تا سرانه های شهر را هم ارتقا بدهند.

حسین آبتن رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری شهرداری تهران برخی مدل های جاری مشارکت را در این نشست تشریح کرد.

مریم گل احضار رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت که این نشست به همت این سازمان برگزار شد  رویکرد مدیریت شهری رشت و سایر کلانشهرهای کشور در مسیر توسعه و تحول را جلب مشارکت های عمومی از طریق اعتماد سازی محلی، برندسازی و سرمایه گذاری اعلام کرد و بر جذب سرمایه گذار تاکید کرد.

در این نشست همچنین فرهام زاهد، احمد رمضانپور نرگسی، محمدحسن عاقل منش، فاطمه شیرزاد، جلال الدین محمد شکریه از اعضای شورای اسلامی شهررشت، حسین آبتن رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری شهرداری تهران و مسئول کارگروه سرمایه گذاری کلانشهرهای کشور، شهرام رئیسی مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری اصفهان، رضا خواجه نایینی معاون اقتصادی شهرداری مشهد، علی نیازی سرپرست سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران، سید جعفر موسوی قائم مقام دبیرخانه کلانشهرها، رامین افشاری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شهرداری تهران ،، معاونین و مدیران اقتصادی شهرداری کلانشهرها، سرمایه گذاران مدعو و نمایندگانی از کلانشهرهای کشور و مدیران شهرداری رشت حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز