خبرگزاری کار ایران

آمادگی همکاری هیئت کشتی البرز با فدراسیون ورزشی کار و تلاش

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۷۸۲

رئیس هیئت کشتی استان البرز، ضمن اعلام همکاری با جامعه کار و تلاش، گفت: فعالیت کشتی کارگری در یک سال اخیر کمرنگ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید یاری، ضمن ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد یک سال اخیر هیئت کشتی استان البرز، اظهار داشت: تشکیل شورا و کارگروهای فنی در رده های کشتی آزاد فرنگی تشکیل شده است.

وی افزود: طی یک سال اخیر 33 اعزام به مسابقات کشوری اعم از رشته های سنتی و کشتی آزاد، انجام دادیم.  همچنین یک اعزام در بخش کشتی بانوان داشتیم که در ماههای آینده ادامه خواهد داشت.

یاری به میزبانی رقابت های کشتی در استان البرز، اشاره و تصریح کرد: 4 میزبانی در لیگ کشوری در رده سنی نوجوانان، انجام شد. همچنین در 3 مرحله، میزبان تیم های مختلف هم گروه از جمله استان های قزوین، گیلان و توابع تهران، بودیم که جزو برنامه های انجام شده هیئت کشتی البرز، محسوب می شود.

وی از مسابقات کشوری گروه الف، کشتی آزاد جوانان، یاد کرد و افزود: اولین میزبانی البرز از کشتی شاهد در سطح کشور بود که برای اولین بار در استان، برگزار شد. 

وی به تشکیل 8 دوره کلاس های آموزشی آقایان و 3 دوره مخصوص بانوان این هیئت، اشاره و خاطرنشان کرد: در این دوره ها کارگاههای دانش افزایی داشتیم و علاوه بر آن، کلاس های کنترل و ارتقای داوری و مربی گری هم انجام شد. همچنین اولین دوره کلاس های کشتی سنتی و کلاسیک به میزبانی البرز، تدارک دیده شد. 

یاری ادامه داد: 10 مسابقات در رده های سنی مختلف آزاد، فرنگی و سنتی برگزار گردید و طی این رقابت ها 70 مدال رنگارنگ کشوری، ره آورد 34 اعزام کشتی گیر استان است. همچنین 7 مدال بین المللی، توسط کشتی گیران البرزی، کسب شد.

رئیس هیئت کشتی استان البرز، گفت: حسین نوری، علیرضا کریمی در مسابقات آسیایی، یوسف قادریان در مسابقات همبستگی کشور های اسلامی، حسین نوری در مسابقات جهانی فرانسه، حائز کسب مدال شدند. در مسابقات ارتش های جهان نیز کشتی گیران البرزی دو مدال طلا و برنز کسب کردند. در بخش بانوان نیز الهه رضایی مدال نقره آسیایی را به دست آوردند. 

وی گفت: در حال حاضر 27 نفر کشتی گیر استان در رده های سنی مختلف و 4 بانوی البرزی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند. 

فعالیت کشتی کارگری کم شده

وی به کشتی حوزه کار و کارگری اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سالهای گذشته، ارگانهایی که به نوعی در بحث کشتی حتی با عنوان علاقه مندی و نه در حد حرفه ایی، ورزش کار و کارگری را در  اداره و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دنبال می کردند، فعالیت کمتری در چند سال اخیر دارند و به دنبال آن، فعالیت های اعزام کار و تلاش برای مسابقات کشوری، کمتر شده است.

وی با عنوان اینکه در این حوزه فعالیت داشته است، تصریح کرد: حضور جامعه کار و تلاش در مسابقات جهانی کارگری، خوب است و این انگیزه فعالیت بیشتر را ایجاد می کرد ولی طی یک سال اخیر با وجود داشتن هیئت های ورزشی و امکانات خوب ورزشی جامعه کار و تلاش در استان البرز در رشته ورزشی کشتی، فعالیت جدی دیده نمی شود.    

وی ضمن استقبال از فعالیت و حضور نیروی خدوم کار و کارگری در این عرصه، گفت: هیئت کشتی استان البرز آماده است و توانایی همکاری را با ارگانهای استانی در خصوص آموزشی و اعزام، دارد.

تلاش برای عدم محرومیت دائمی کریمی

یاری در ارتباط با وضعیت علیرضا کریمی، کشتی گیر البرزی، گفت: خبر ساز شدن این کشتی گیر در فضای مجازی، مشکل ساز شد در صورتی که به رسمیت نشناختن اسرائیل توسط نظام جمهوری اسلامی ایران تنها مربوط به ورزش نیست و همگی تابع این قوانین هستیم.

وی ادامه داد: هرچند این کشتی گیر، چهره ملی شد و کارهای خوبی برایش انجام شد اما همچنان تلاش بر این است در کمیته انضباطی، محرومیت دائمی برای کریمی رقم نخورد. 

یاری با اشاره به بدهی 240 میلیونی هیئت کشتی استان البرز، اشاره کرد و گفت: این بدهی بابت برگزاری مسابقات جام کودک که در استان البرز برگزار کردیم، پیش آمد. در واقع استان از نظر زیرساختی برای اسکان ورزشکاران خصوصا رشته کشتی، شرایط مطلوبی را سپری نمی کند.

مونا میرزایی گفت: کشتی بانوان به تازگی به جامعه کشتی، پیوسته و جزو هیئت های مختلف، کار می کرد در حال حاضر حدود 3 سال زیر نظر فدراسیون کشتی وارد شده و توانسته نتایج خوبی حاصل کند. 

مربی کشتی بانوان با یادآوری حضور زنان و دختران 18 تا 25 سال در این رشته، افزود: در رقابت های آسیایی، دو سال پیش با کسب مدال نقره، نائب قهرمان شدیم و امسال یکی از بانوان البرزی با نام الهه رضایی توانست مدال نقره مسابقات ترکمنستان را کسب کند. 

میرزایی با اشاره به حضور 55 بانوی کشتی گیر کلاسیک البرزی در تیم های شهرستان های استان، گفت: عمده فعالیت بانوان در رشته کشتی کلاسیک است که با قوانین نزدیک به کشتی آزاد و طراحی لباس فرم خاص خود، شناخته شده است و امسال برای اولین بار مسابقات کشوری، برگزار شد و دو بانوی البرزی به نام های محدثه باقری و الهام باقرزاده، در اولین اردوی کشتی کلاسیک که در استان برگزار می شود، دعوت شدند و امیدواریم با نگاه ویژه مسئولین، بتوان زمینه فعالیت بانوان علاقه مند را به این رشته، فراهم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز