خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل:

مهندسان باید برای حل مشکلات شهری ایده داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۶۵۲

استاندار اردبیل گفت: مهندسان باید برای حل مشکلات شهری ایده داشته باشند.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام‌جو در نشست با اعضای هئیت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمینه های مختلف شهرسازی ، ترافیک شهری و نارسایی های موجود مسوول هستند و باید در هر زمینه ایده و اندیشه بلند مدت داشته باشند.

وی افزود: به حضور مهندسان سازمان یافته فنی در زمینه ترسیم و ارایه نظرات راهبردی اعتقاد دارم و باید معضلات و گره های موجود شهری به دست کارشناسان ساختمان باز شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: مهندسان باید احساس مسولیت کنند و نسبت به توسعه متوازن شهری دغدغه داشته باشند که جامعه به این پتانسیل عظیم نیاز مبرم دارد.

وی ادامه داد: یکی از مباحث و مشکلات شهری، ترافیک سنگین در فصول گرم سال است، مسوولین باید از علم و تکنیک مهندسان نظام مهندسی بهره برده و به این پتانسیل ارزش و احترام قایل شوند.

بهنام جو خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی می تواند در مجمع عمومی با ارایه طرح تشکیل کمیته ایده و اندیشه نو از نظرات دیگران استفاده کند و جایگاه واقعی خود را ارتقا دهد.

وی گفت: مهندسان سرمایه اجتماعی و سازندگی در جامعه هستند، نظام مهندسی می تواند پل ارتباطی در زمینه عمران و توسعه شهری بین مردم و دولتمردان باشند.

بهنام جو افزود: طراحی المان‌های متناسب شهری و نماهای ساختمان‌های شهر  از هنر و ایده‌های اعضای این سازمان است و وقتی یک شهر تاریخی و گردشگری مورد نظر مسافران برای بازدید قرار می‌گیرد باید المان های شهری و نمای ساختمان‌ها متناسب با تاریخ و گردشگری طراحی شود و مسافر تفاوت را در بافت شهر تاریخی احساس کند.

وی افزود: مهندسان در راستای اشتغالزایی فراگیر از فرصت به دست آمده استفاده کنند و برای اخذ تسهیلات لازم طرح‌های خود را در زمینه‌های توسعه گردشگری و فنی به بانک‌های عامل ارایه دهند. سازمان نظام مهندسی برای نوسازی بافت‌های فرسوده، مقاوم‌سازی و مرمت باید ایده خود را ارایه دهد تا خدایی ناکرده در مواقع بلایای طبیعی و بحران دچار خسران و ضرر نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز