خبرگزاری کار ایران

تاج الدین در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

آیت‌الله هاشمی سیاست را زندگی می‌کرد/ نه با سیاست قهر کرد؛ نه قاعده‌ها را بهم ریخت

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۸۸۵

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی سیاست را زندگی می‌کرد و هیچ‌گاه میان این دو خط‌کشی نکرد.

ناهید تاج الدین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: مرحوم هاشمی یک تکیه‌گاه برای انقلاب اسلامی  بود، تکیه‌گاهی که هر دو جناح چپ و راست به درایت آن تکیه می‌کردند و روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده بودند.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مرد عبور از بحران‌ها بود و تا جایی‌که می‌توانست و برایش مقدور بود از بحران‌های سیاسی پیشگیری می‌کرد ضمن آن‌که هر یک از بحران‌هایی هم که به وقوع پیوست را مدیریت کرد و از قضا نام کتاب هاشمی هم "عبور از بحران" است.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به اینکه فقدان آیت‌الله هاشمی جانسوز و ملموس است، افزود: جای خالی آیت‌الله هاشمی را به‌وضوح در ثبات‌بخشی به نظام سیاسی و تعادل آن می‌توان حس کرد. آیت‌الله هاشمی برای من نماد این جمله  است که "سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست". او میان دیانت و سیاست با ظرافت تمام آشتی برقرار کرد و برای همین هم بود که به "آیت‌الله سیاستمدار"معروف بود. 

وی تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی سیاست را زندگی می‌کرد و هیچ‌گاه میان این دو خط کشی نکرد که برای مثال اول سیاست‌ورزی و بعد زندگی کند. او تمام قد وارد سیاست شده بود و خانواده‌اش نیز پابه‌پای او در سیاست حضور داشتند.

تاج‌الدین با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی سیاست‌ورزی را در ایران حرفه‌ای کرد و به‌معنای واقعی سیاست‌پیشه بود، تاکید کرد: این نکته بسیار مهمی است چون اگر می‌خواهیم توسعه سیاسی در ایران محقق شود به جای سیاست شیفته؛ نیاز به سیاست‌پیشه یعنی افرادی که سیاست‌ پیشه آنهاست، داریم.

وی اظهار کرد: تا زمانی که در ایران سیاست تنها بر پایه احساس و عواطف افراد باشد هیچ اتفاق مثبتی برای توسعه سیاسی نمی‌افتد. ما به‌جای عاشقان سیاست نیاز به شاغلان سیاست و افراد حزبی داریم و از این منظر آیت‌الله هاشمی الگوی سیاست‌ورزی حرفه‌ای بود.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مرحوم هاشمی هیچ‌گاه با سیاست قهر نکرد، گرچه سیاست بارها او را مورد قهر قرار داد. او به تبعات بر هم خوردن زمین  بازی سیاست واقف بود و می‌دانست که نباید قاعده‌ها را بهم ریخت.

تاج‌الدین با بیان اینکه هاشمی بارها خود را به رای مردم گذاشت،‌ متذکر شد: مرحوم هاشمی هیچ ابایی از  "نه" شنیدن  از مردم نداشت. او فراز و فرودهای بسیاری را در سیاست پشت سر گذاشت و همواره الگوی سیاست‌ورزی حرفه‌ای بود.

وی در پایان تاکید کرد: مرحوم هاشمی دلسوز ایران و انقلاب اسلامی و یار صدیق رهبر انقلاب بود. برای ایشان همواره مصلحت‌ها پررنگ‌تر از خوشایندها اهمیت داشت و هیچ مصلحتی را فدای خوشایندها نکرد که درایت و صداقتش در این زمینه مثال‌زدنی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز