خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در جنوب شرق کشور انجام شد؛

کاشت حلزون شنوایی با پروتز هیبرید در کرمان

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۸۱۵

عمل کاشت حلزون شنوایی با پروتز هیبرید برای اولین بار در جنوب شرق کشور در مرکز آموزشی درمانی شفا کرمان بر روی یک فرد 13 ساله با موفقیت انجام شد.

 به گزارش ایلنا از کرمان، مدیر مرکز کاشت حلزون بیمارستان حضرت رسول تهران و عضو تیم پزشکی این عمل جراحی گفت: روش هیبرید، ترکیبی از کاشت حلزون شنوایی و سمعک، است و برای کسانی که افت شنوایی در فرکانس‌های زیر را دارند ولی فرکانس های بم آنها در محدوده قابل قبولی است که با سمعک قابل تقویت است به کار می رود.

دکتر حسام الدین امام جمعه افزود: خاصیت این روش این است که قسمتی از شنوایی خدادادی با این روش عمل حفظ می شود و آن قسمت از شنوایی که با هیچ روش دیگری قابل برگشت نیست با کاشت حلزون شنوایی جبران می شود و در واقع ترکیبی از کاشت حلزون شنوایی و سمعک است که می تواند شنوایی را در حد مطلوبی برای بیمار با حفظ باقی مانده شنوایی خدادادی ایجاد کند.

 وی ادامه داد: وقتی فردی به دلیل بیماری یا ضایعه ای که به سرش برخورد کرده و یا استفاده از داروهایی که سمیت برای شنوایی بیماران دارند و یا بیماری های ویروسی که ممکن است فرد را دچار افت شنوایی کند اینها در فرکانس های زیر دچار افت شنوایی زیادی می شوند که قابل برگشت نیست در این موارد قسمت شنوایی که خدادادباقی مانده را در این روش حفظ می کنیم و باقی با روش هیبرید جبران می شود و محدودیت سنی هم ندارد در همه سنی می شود استفاده کند.

امام جمعه اضافه کرد: در خیلی از موارد که فرد دچار پیر گوشی می‌شود با این روش درمان می شوند.

وی گفت: هزینه این عمل هم مشابه هزینه کاشت حلزون است که مورد حمایت هیات امنای صرفه‌جویی وزارت بهداشت  درمان قرار می گیرد و همان میزانی که بابت کاشت حلزون شنوایی معمولی هزینه می شود برای این روش نیز همین گونه است.

 وی ادامه داد: امروز پروتز هیبرید برای فردی که افت شنوایی در فرکانس زیر داشت انجام شد و در تست حین عمل نیز عملکرد این پروتز بسیار مطلوب بود.

لازم به ذکر است این عمل جراحی توسط خانم دکتر عامی زاده عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دکتر فرهادی رئیس پروژه کاشت حلزون شنوایی کشور و تیم پزشکی انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز