خبرگزاری کار ایران

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان خواستار شد:

فراهم‌کردن راهکارهای قانونی برای برگزاری تجمعات اعتراضی

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۴۰۹

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در بیانیه‌ای تاکید کرد: اصلاح‌طلبی اصیل با هرگونه براندازی، آشوب‌گری، تخریب اموال‌عمومی و شعارهای هنجارشکنانه مخالف است.

به گزارش ایلنا، این شورا در متن مردم را به آرامش و جداکردن صف خود از عناصر مشکوک و فرصت‌طلب فرا می‌خواند و از مردم شریف اصفهان دعوت می‌نماید در راهپیمایی وحدت روز پنج‌شنبه ٩٦/١٠/١٤ که به دعوت استاندار محترم انجام می‌شود شرکت کنند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در روزهای گذشته در برخی شهرهای کشور شاهد تجمعات شماری از هموطنان در اعتراض به سیاست‌ها و روش‌های بعضی از دستگاه‌های کشور بوده‌ایم. شواهد زیادی نشان‌گر این است که سازمان‌دهنده و آغازگر این تحرکات، تندروهای داخلی بوده‌اند که برای گرفتن انتقام شکست خود در انتخابات گذشته و بدون توجه به عواقب امر آتشی افروختند و زمینه آشوب و اغتشاش در سطح ملی را فراهم آوردند و هم‌اکنون آن آتش دامن خودشان را گرفته و دود آن به چشم ملت رفته است.

کسانی که خود و هم‌فکران و حامیانشان با بی‌تدبیری و زیاده‌خواهی در شکل‌گیری وضعیت اقتصادی نامناسب کنونی نقشی اساسی و اصلی داشته‌اند، در ائتلافی نانوشته با افراطیون برانداز، نظم و امنیت و تمامیت ارضی کشور را هدف گرفته‌اند.

   متاسفانه آشوب‌های خیابانی کور و بدون هدف، نه تنها کوچک‌ترین کمکی به گشودن گره‌های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی نمی‌کند، بلکه امنیتی شدن فضای سیاسی کشور، اختلال در زندگی روزمره مردم، فرار سرمایه‌های خارجی و بی‌ اعتمادی بازارهای مالی و بالتبع افزایش تورم و گرانی را در پی خواهد داشت و بر درد و رنج مردم مظلوم و بی‌پناه خواهد افزود.

 تردیدی نیست که انتقاد و اعتراض حق مسلم و  انکارناپذیر مردم است و در قانون‌اساسی نیز بر آن تصریح شده است و حاکمیت باید بدون هیچ‌گونه تعلل و بهانه جویی، راهکارهای قانونی را برای برگزاری تجمعات اعتراضی و مسالمت‌آمیز مردم پیش‌بینی کرده و گوش شنوایی برای شنیدن صدای اعتراض مردم و ترتیب اثر دادن به آن داشته باشد و از هرگونه سرکوب و اعمال خشونت در برابر اعتراض مسالمت‌آمیز و به حق مردم بپرهیزد.

اما متاسفانه این اعتراض‌ها و آشوب‌ها از سویی دست‌آویز جریان تندرو داخلی برای بستن و امنیتی کردن فضای سیاسی و ایجاد انسداد در جریان آزاد اطلاع‌رسانی و اعمال محدودیت در فضای مجازی و فیلترینگ شبکه های اجتماعی شده و از سوی دیگر، جریان افراطی بین‌المللیِ حاکم بر آمریکا و حامی اسرائیل نیز  اعتراضات اخیر را محملی برای اعمال فشار بیش‌تر بر دولت ایران و خنثی‌سازی فضای مثبت پسابرجامی قرار داده است.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان با اذعان به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی ریشه‌دار، به‌ویژه برای اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه، امیدوار است این اعتراضات، هشدار و نشانه‌ای جدی برای تمام ارکان حاکمیت تلقی شده تا با تجدیدنظر اساسی در برخی سیاست‌های کلان و در میان آوردن عقلانیت و آشتی ملی و کنارگذاشتن لجبازی و کینه‌توزی، شرایط حل ریشه‌ای مشکلات کشور را فراهم آورده و رضایت مردم را که ولی‌نعمتان واقعی حاکمان به شمار می‌روند، جلب نمایند. 

هم‌چنین این شورا معترضان را به پرهیز از هرگونه رفتارهای هنجارشکنانه، آشوب‌گری، تخریب اموال‌عمومی و شعارهای هنجارشکنانه فراخوانده و امیدوار است آنان با رعایت ضوابط قانونی و حفظ آرامش و خویشتن‌داری، صف خود را از عناصر مشکوک و فرصت‌طلب جداکرده و فرصت سوءاستفاده افراطیون سرکوب‌گر و دشمنان ملک و ملت را از آنان سلب نمایند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز