خبرگزاری کار ایران

کریم حاجی زاده مطرح کرد:

بازدید گردشگران 10 کشور از موزه‌های استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۴۴۶

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: در 9 ماهه نخست سال‌جاری گردشگران 10 کشور از موزه‌های استان بازدید داشتند.

به گزارش ایلنا، کریم حاجی زاده در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: تا پایان آذر ماه گردشگرانی از کشورهای آلمان، چین، فرانسه، آذربایجان، ترکیه، ایتالیا، آمریکا، استرالیا، اتریش و انگلیس از موزه های اردبیل بازدید داشتند.

وی با تاکید به اینکه بیشترین بازدید مربوط به گردشگران آلمانی است، ادامه داد: در مدت زمان ذکر شده چهار هزار و 865 بازدید کننده خارجی با بلیط و هزار و 23 نفر به صورت رایگان از موزه ها بازدید کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: بیشترین بازدید گردشگران خارجی از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی اثر ثبت جهانی استان است.

به گفته  حاجی زاده علاوه بر این در 9 ماهه نخست سال 159 هزار و 987 بازدیدکننده داخلی با تهیه بلیط و 46 هزار و 436 نفر به صورت رایگان از موزه ها بازدید داشتند.

وی مجموع بازدید از موزه های استان را 212 هزار و 527 نفر برشمرد و افزود: بیشترین بازدید گردشگران خارجی در آبان ماه و بیشترین بازدید گردشگران داخلی در شهریور ماه به ثبت رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: در آبان ماه هزار و 18 گردشگر خارجی با تهیه بلیط و 164 نفر به صورت رایگان از موزه ها بازدید کردند که در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است.

حاجی زاده افزود: در بخش گردشگران داخلی که بیشتر از استان های تهران، البرز، مازندران و گیلان به اردبیل سفر کرده اند نیز بیشترین بازدید با 32 هزار و 393 نفر از طریق تهیه بلیط و هشت هزار و 300 نفر به صورت رایگان در شهریور ماه به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز