خبرگزاری کار ایران

قاسم مزین خبر داد:

فراخوان نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۶۵۹

حوزه هنری استان اردبیل با انتشار فراخوان از آغاز جمع آوری آثار نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان خبر داد.

به گزارش ایلنا، قاسم مزین، مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: فراخوان نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان منتشر و مقررات، جوایز و اهداف برگزاری جشنواره را مشخص کرد.

مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان اردبیل گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان اردبیل با مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل و در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و ارج نهادن به ادبیات و زبان‌های بومی و محلی، نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان را فروردین ماه 1397 در استان اردبیل برگزار می کند.

وی افزود: شناسایی و جذب استعدادهای ادبی، تبادل اندیشه و تجربه‌های شاعران و نویسندگان انقلابی، جریان سازی در شعر و ادبیات ترکی منطبق بر ارزش‌های اسلامی، معرفی و برجسته سازی چهره‌های ممتاز عرصه شعر و داستان متعهد در زبان ترکی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مزین اظهار داشت: داستان کوتاه و شعر دوبخش رقابتی نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان را تشکیل می دهد.

این مسئول اضافه کرد: موضوع این جشنواره آزاد است، اما با توجه به رویکرد جشنواره، آثاری که به مضامین اخلاقی، دینی، معنوی و انسانی پرداخت کند از امتیاز  برخوردار می باشد.

مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان اردبیل در تشریح مقررات این جشنواره گفت: هر هنرمند می‌تواند در بخش شعر حداکثر ۳ اثر و در بخش داستان حداکثر ۲ اثر را به زبان ترکی آذری ارائه کند.

مزین با بیان اینکه تنها هنرمندان استان اردبیل می توانند در این جشنواره شرکت کنند، گفت: علاقمندان می توانند آثار خود را ازطریق نشانی پست الکترونیک jashnvare.savalan@gmail.com و آدرس کانال تلگرامی @jashnvaresavalan به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این مسئول عنوان کرد: نوشتن نام، نام خانوادگی، کد ملی، سن، تحصیلات، نشانی و تلفن تماس نویسنده در ابتدای هر اثر الزامی است.

مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان اردبیل آخرین مهلت ارسال اثر به این جشنواره را 22 بهمن 1396 دانست و افزود: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان فروردین ماه 1397 همزمان با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

گفتنی است علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اردبیل، بزرگراه شهدا، بالاتر از میدان علی‌آباد، روبروی نیروگاه، حوزه هنری استان اردبیل، واحد آفرینش‌های ادبی و کانال فضای مجازی: @sooresavalan مراجعه و یا با شماره تلفن 2-04533629191تماس حاصل نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز