خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور:

اقتصاد پویا در گرو شفافیت اطلاعاتی است/با شعار دادن نمی‌توانیم توسعه همه جانبه کشور را رقم بزنیم

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۲۷۶

معاون قوه قضائیه گفت: اگر به دنبال اقتصاد پویا هستیم باید به سمت شفافیت و برون رفت از فضاهای تاریک سوق پیدا کنیم و نمی توانیم با امور بیعتی و سنتی، اقتصادی پویا داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از کرمان، احمد تویسرکانی در گردهمایی سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی استان کرمان ضمن گرامیداشت نهم دی‌ماه گفت: خوشبختانه استاندار کرمان و نمایندگان مردم کرمان نگاه راهبردی و کلان نسبت به موضوعات دارند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور با اشاره به اینکه باید به درستی منابع را بشناسیم و از آنها به درستی استفاده کنیم، افزود: این منابع شامل ظرفیت‌ها، امکانات، نیروهای انسانی و ... هستند.

تویسرکانی ادامه داد: با نگاه راهبردی و کلان و مدیریت صحیح باید کشور را اداره کنیم در غیر این صورت با بن بست روبرو خواهیم شد.

وی خطاب به مدیران گفت: اگر به دنبال اقتصاد پویا هستیم باید به سمت شفافیت و برون رفت از فضاهای تاریک سوق پیدا کنیم و نمی توان با امور سنتی اقتصادی پویا داشته باشیم.

معاون قوه قضائیه اظهار کرد: در گذشته وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نوعی به فراموشی سپرده شده بود، اما امروزه کم کم به نقش اصلی و اساسی سازمان ثبت اسناد و املاک در اقتصاد پی‌برده شده است.

وی بیان کرد: ما ناچاریم جامعه را از ابعاد مختلف بشناسیم زیرا همه بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ... به یکدیگر پیوسته هستند، با شعار دادن و تصمیمات روزمره نمی‌توانیم توسعه همه جانبه کشور را رقم بزنیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان این مطلب که سالانه 20 میلیون سند در بخش‌های مختلف ثبت و اسناد و املاک کشور تهیه می‌شود، اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک 70 میلیون خدمت در کل کشور به مردم ارائه داده است که کاهش ورودی ها به دادگستری یکی از این خدمات است.

وی یکی از سیاست‌های سازمان ثبت اسناد در اجرای طرح و اقدامات را شفاف‌سازی دانست و بیان کرد: برخی با طرح کاداستر و الکترونیکی شدن اسناد مخالفت می کردند و اجرای آن را غیر ممکن می‌دانستند، اما یکی از پیامدهای اجرای این اقدامات، کاهش تخلفات و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری است.

تویسرکانی با اشاره به طرح کاداستر تصریح کرد: یکی از پایه‌های توسعه هر کشور اجرای طرح کاداستر است، زیرا اطلاعاتی که در کاداستر ثبت می‌شود از آنها می‌توانیم در برنامه‌ریزی‌های دقیق استفاده کنیم.

وی از کاهش حدود 40 میلیون مراجعات مردم به سازمان ثبت اسناد سخن به میان آورد و اضافه کرد: حدود 11 میلیارد تومان مالیات‌های معوق شرکت‌ها را وصول کرده ایم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از نیاز این سازمان به همکاری با سایر دستگاه ها سخن گفت و افزود: بخش عمده اقتصاد از گردنه ثبت اسناد و املاک می‌گذرد، بنابراین برای شفاف سازی بیشتر نیاز به مشاوره و کمک سایر دستگاه داریم تا با نگاهی راهبردی بتوانیم توسعه و پیشرفت کشور را رقم بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز