خبرگزاری کار ایران

یونیت دندان پزشکی سیار همدان آماده خدمت به شهروندان در مواقع بحران

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۰۶۸

جلال‌الدین امیری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از آمادگی آمبولانس یونیت سیار دندان پزشکی این معاونت برای ارائه خدمات در ازای درخواست خیرین و همچنین مواقع بحران خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با ارائه توضیحاتی درخصوص آمبولانس یونیت سیار دندان پزشکی گفت: در حدود ۶الی ۷ سال پیش با استفاده از اعتبارات گروه بحران استانداری یک دستگاه آمبولانس مجهز به یونیت دندان‌پزشکی برای استفاده در مواقع بحرانی مانند زلزله٬سیل و... خریداری و در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.این یونیت سیار طی این سال‌ها همواره آماده به کار بوده است اگرچه سال گذشته نیز دو دستگاه آمبولانس یونیت سیار دیگر  توسط وزارت بهداشت در اختیار معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت که به تازگی رونمایی شدند.

وی افزود:به‌رغم آنکه این دو دستگاه آمبولانس جدید در حوزه وظایف ما قرار نداشت معاونت بهداشتی حدود ۶۰میلیون تومان هزینه تجهیز و خرید مواد مصرفی آن را تامین کرد.

امیری در ادامه با اشاره به آمبولانس معاونت بهداشت که از ۷ سال پیش تا کنون در اختیار این معاونت قرار دارد بیان کرد: از ۷ سال پیش تا کنون علی‌رغم هزینه ۳۰۰میلیون تومانی که برای این دستگاه آمبولانس صرف شد٬ این یونیت سیار تا کنون خدمات خاصی ارائه نداده است و با برنامه‌ریزی‌هایی که در حال انجام هستند و به کارگیری رانندگان تکنسین برای این آمبولانس امیدواریم تا ازاین پس٬ از این یونیت سیار به نحو احسن بهره ببریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: تمایل نداریم از این آمبولانس بدون برنامه‌ریزی استفاده کنیم و بهتر است با برنامه درست استفاده شود تا در مواقع بحران بتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی یادآور شد: خوشبختانه از سال گذشته با ایجاد حدود ۹۰ یونیت ثابت دندان پزشکی در نقاط مختلف استان٬ اغلب مناطق استان نیاز به یونیت سیار ندارند اما تلاش کردیم این یونیت سیار را در اختیار خیرینی که تمایل به استفاده از آن در مناطق محروم دارند٬ قرار دهیم.

جلال‌الدین امیری در انتها اظهار کرد: گرچه پس از نوسازی و تجهیز فضاهای درمانی استان در سال اخیر مناطقی که به امکانات دندان پزشکی دسترسی نداشته باشند بسیار کاهش یافته اما با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان از این آمبولانس یونیت سیار در زمان بحران و همچنین در مواقع ضروری و نیاز خیرین برای مناطق محروم به درستی بهره ببریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز