خبرگزاری کار ایران

در دانشگاه علمی - کاربردی شهرکرد؛

مخترع جوان چهارمحال و بختیاری موفق به ثبت 6 اختراع شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۶۷۱

دانشجوی مخترع مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شهرکرد موفق به ثبت 6 اختراع کشوری و اخذ تاییدِ چهار اختراع در حوزه‌های مختلف شد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم صالحی متولد سال 71 در شهرستان لردگان دانشجوی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شهرکرد و از جوانان مخترع استان است که تاکنون شش اختراع را ثبت رسانده و چهار اختراع را نیز به تأیید رسانده است.

وی با اشاره به ثبت اختراع ماژول اسلحه که زمان و مکان دقیق شلیک را رصد می‌کند، گفت: با توجه به بازپرسی‌هایی که پس از شلیک از مأموران پلیس می‌شود این ماژول با رصد دقیق زمان، مکان و فاصله شلیک این مشکل را رفع کرده است.

صالحی دستگاه هوشمند جلوگیری از سرقت خودرو را از دیگر اختراعات خود برشمرد و افزود: این دستگاه بر روی خودرو نصب می‌شود و صاحب خودرو می‌تواند بدون محدودیت زمان و مکان از طریق تلفن همراه خود موقعیت مکانی خودرو را ردیابی کند.

این مخترع جوان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعدادی از این دستگاه‌ها در شهرهای مختلف کشور به فروش رسیده که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

وی در ادامه  از ساخت دستگاهی جدید برای کنترل سوخت و آلودگی هوا خبر داد و تصریح کرد: این دستگاه نیز با نصب بر روی خودرو در توقف‌های بالای 25 ثانیه خودرو را در حالت خواب قرار می‌دهد که با فشار دادن پدال بالا فاصله خودرو روشن می‌شود.

صالحی با بیان اینکه از مشکلات کلاه‌های کاسکت عدم دید در طرفین و گرمی محفظه داخلی است، عنوان کرد: کلاه کاسکتی نیز طراحی کرده‌ایم که به دور گردن راکب موتورسیکلت بسته می‌شود و در هنگام سانحه مانند کیسه هوای خودرو به دور سر راکب باز می‌شود.

عضو انجمن مخترعین کشور دستکش مرتعش برای افراد نابینا را از دیگر اختراعات خود دانست و گفت: افراد نابینا با پوشیدن این دستکش هنگام نزدیک شدن به جسمی لرزش دستکش را احساس می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز