خبرگزاری کار ایران

از شب گذشته آغاز شد؛

آتش‌سوزی گسترده در تالاب میقان اراک/ 10 هکتار از تالاب در محاصره آتش

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۳۷۵

بخش هایی از تالاب کویری میقان اراک از نیمه شب گذشته (پنجشنبه) طعمه آتش شده و و تلاش تیم‌های اطفای حریق هنوز برای مهار آتش به نتیجه نرسیده است.

به گزارش ایلنا، بخشی از تالاب میقان اراک از نیمه‌های شب‌گذشته به دلایل نامعلومی دچار آتش‌سوزی شده و گستردگی آتش تاکنون به 10 هکتار رسیده است.

بر اساس این گزارش، منطقه آتش سوزی در حدفاصل فرودگاه اراک و شرکت املاح معدنی است که به طور کامل حالت باتلاقی دارد و نیروهای آتش نشانی و اطفای حریق احتمال دسترسی به آن را ندارند.

تلاش و رایزنی با شهرداری اراک برای تامین ماشین آلات سنگین به منظور بسترسازی برای دستیابی نیروی انسانی برای عملیات اطفای حریق در دست بررسی است و مکاتبه برای تقاضای اطفای حریق هوایی نیز به منابع طبیعی انجام شده است.

دلایل این آتش‌سوزی از سوی کارشناسان در دست بررسی است اما به نظر می‌رسد عوامل انسانی و بی احتیاطی عامل آن باشد.

تالاب کویری میقان اراک با پیشینه 2 هزار ساله، از مجموعه‌های کم نظیر زیستگاهی در کشور و خاورمیانه است که به عنوان یکی از زیستگاه‌های بین المللی پرندگان مهاجر و گنجینه ای ارزشمند از سرمایه‌های طبیعی و تنوع زیستی مطرح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز