خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

باروری 78 هکتار از باغات مرکبات در شهرستان طبس

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۷۳۹

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان طبس سطح زیرکشت مرکبات شهرستان را حدود 92 هکتار اعلام کرد و گفت: 78 هکتار از باغات فوق بارور است.

داود بخشایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود به دلیل گرما و ماندگاری طولانی آن در طول بهار و تابستان میزان تولید با 15 درصد کاهش یافته و به مقدار 646 تن انواع مرکبات کاهش یابد.

وی مرکبات این شهرستان را نارنج، پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، لیموترش، گریپ فروت و بالنگ نام برد که به دلیل آب و هوای مناسب شهرستان و پرورش مرکبات در سایه آفتاب نخیلات محصول تولیدی دارای کیفیت مطلوبی است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس افزود: عمده سطح زیرکشت این محصول در محدوده شهر طبس و روستاهای کریت، گشن، از میغان از بخش مرکزی و روستاهای نایبند و زردگاه از بخش دیهوک قرار داشته واکثرا به‌صورت توام با نخیلات کشت می‌شود.
 
وی یادآور شد: در سال زراعی گذشته 1000 اصله نهال مرکبات شامل: نارنج ، پرتقال، نارنگی با همکاری بخش خصوصی بین باغداران توزیع شد و تعداد 200برگ پیام آموزشی کاشت، تغذیه و راه‌های مقابله با سرمازدگی نیز تهیه وبین باغداران توزیع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز