خبرگزاری کار ایران

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ میدان گازی پارس‌جنوبی:

نصب نخستین سکوی فاز 14 پارس جنوبی تا ماه آینده انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۶۵۱

مجری طرح توسعه فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی گفت: حفاری محل نصب 2 سکوی این فاز به پایان رسیده است و دی ماه نخستین سکو نصب خواهد شد.

به گزارش ایلنا،حمیدرضا مسعودی با اعلام این خبر افزود: پس از نصب سکو، تولید گاز از آن را به میزان روزانه 14 میلیون متر مکعب تا نیمه اسفند آغاز خواهیم کرد.
 
وی ادامه داد: این فاز در بخش‌های سکو، خطوط لوله، پالایشگاه و حفاری در مجموع 77 درصد پیشرفت دارد.
 
مسعودی بیان کرد: اجرای خطوط لوله انتقال زیردریایی پایان یافته و اکنون عملیات تکمیلی آن در حال اجراست.
 
مجری طرح توسعه فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی با اشاره به نصب همه تجهیزات پالایشگاهی، گفت: راه‌اندازی واحدهای پشتیبانی یعنی واحدهای برق، آب، بخار و نیتروژن را در اولویت قرار دادیم و پیمانکار شبانه‌روزی در حال کار است.
 
طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی، با هدف تولید روزانه 56.6 میلیون مترمکعب گاز به وسیله چهار سکو در فاصله 105 کیلومتری ساحل کنگان و تبدیل آن به 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین، 75 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد در روز و یک میلیون تن اتان و یک میلیون تن گاز مایع (پروپان و بوتان) در سال در حال اجراست.
 
هم اکنون از 24 فاز میدان پارس جنوبی، 18 فاز به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز