خبرگزاری کار ایران

سید محمد حسینی خبرداد:

اقامت 2315 گردشگر در اقامتگاه های بوم گردی استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۵۲۵

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: سال‌جاری 4 اقامتگاه بوم‌گردی در استان‌مرکزی فعالیت خود را آغاز کردند و این مدت 2315 گردشگر در این اقامتگاه‌ها اقامت یا بازدید داشته‌اند.

به گزارش ایلنا از اراک، سید محمد حسینی با اعلام این خبر گفت: توسعه گردشگری روستایی و بوم‌گردی به عنوان جوان‌ترین راهبرد توریسم جهانی و رویکرد جدید سازمان میراث فرهنگی کشور، توان ایجاد بستر مستحکم برای احیای بافت فرهنگی روستاها، مهاجرت معکوس جوانان و همچنین اشتغال پویای جامعه روستایی را دارد.

وی ادامه داد: به‌علاوه علاقه گردشگران خارجی به شناخت فرهنگ بومی اقالیم مختلف و اقبال گردشگران داخلی به اقامت در محیط هایی با بافت تاریخی و ارزان‌تر از هتل‌های گران‌قیمت مزیت بزرگ دیگری است که به این رویکرد راهبردی وجهه‌ای مورد پسند داده است. از همین رو لازم است دستگاه‌های خدمات‌رسان در کمک به این جاذب گردشگری، یاری‌گر متقاضیان ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی باشند زیرا تسهیل روند ساخت و ایجاد اقامتگاه‌ها در نهایت به اشتغال پایدار و پویایی اقتصادی جامعه روستایی ختم می‌شود و این مهم در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.

سید محمد حسینی افزود: سال‌های اخیر اقامتگاه‌های بوم‌گردی طرفداران بسیاری پیدا کرده زیرا تجربه زندگی میان منطقه بومی می‌تواند جالب و هیجان‌انگیز باشد. در حال حاضر 4 اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان فعال هستند که در بافت تاریخی شهر نراق، روستای ویدر شهرستان زرندیه، روستای بهدشت شهرستان خمین و روستای نورآباد شهرستان شازند پذیرای گردشگران داخلی وخارجی هستند و 30 متقاضی نیز در حال تکمیل پرونده و یا آمده‌سازی اقامتگاه‌های خود هستند.

او در پایان گفت: ابتدای سال‌جاری تاکنون جمعا 2315 گردشگر در این مکان‌ها اقامت و بازدید داشته‌اند که سهم گردشگران خارجی از این رقم 58 نفر بوده است. این در حالی است که تا کنون 30 متقاضی دیگر خواستار مجوز احداث و ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی هستند و اداره‌کل میراث فرهنگی استان در سایه قوانین، بیشترین حمایت را از این متقاضیان انجام داده است. امیدواریم با حمایت از ایجاد چنین بسترهایی در حوزه گردشگری بتوانیم در راستای اهداف دولت و سازمان، گامی مهم در ایجاد اشتغال و توسعه صنعت گردشگری به صورت پایدار برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز