خبرگزاری کار ایران

ولی‌فقیه در استان البرز مطرح کرد:

لزوم اطلاع‌رسانی برکات زکات

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۴۹۶

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در شورای زکات استان گفت: برکات زکات برای مردم تعریف شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی همدانی اظهار کرد: باید برکات زکات را به مردم نشان داد و در مورد آن اطلاع رسانی کرد. هرچه کار مردمی‌تر باشد، اثر بیشتری خواهد داشت و علاوه بر ماندگاری بیشتر، مردم به آن اطمینان بیشتری خواهند کرد. 

وی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم برای دریافت زکات در سال‌های گذشته به درستی صورت نگرفته، تصریح کرد: احکام معنوی، اجتماعی و اقتصادی اسلام باید با هم دیده شوند. باید بندگی خداوند و نیازهای اقتصادی در جامعه اسلامی در کنار هم قرار گیرند تا مسیر حرکت به سمت اسلام واقعی با سرعت پیش رود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در قرآن هر کجا که نام نماز آمده بلافاصله به مسائل اقتصادی اشاره شده است که نشان از اهمیت اقتصاد در دین دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در ادامه وظیفه حکومت را در قبال دریافت زکات بسیار مهم دانست و گفت: همانطور که مردم وظیفه پرداخت زکات دارند، حکومت نیز باید در تبیین برکات زکات در جامعه تلاش کند.

 

ترویج زکات، وظیفه دولت است

استاندار البرز نیز در این جلسه نهضت احیا و ترویج زکات، در کنار اجتماعی کردن این فریضه اسلامی را وظیفه دولتمردان برشمرد.

نجفی افزود: مردم ناخواسته از برخی واجبات در حال فاصله گرفتن هستند و همین موضوع وظیفه مسئولان را در این خصوص بیشتر کرده است.

وی ضمن تاکید بر تبلیغ زکات، بیان کرد: باید با پیشوایی نماینده ولی فقیه در البرز پرداخت زکات را بیش از گذشته تبلیغ کنیم و برکات آنرا به مردم نشان دهیم.

استاندار البرز، خاطرنشان کرد: دولت به پرداخت کنندگان زکات به خصوص در عرصه کشاورزی، نگاه ویژه خواهد داشت.

وی افزود: پرداخت کنندگان زکات می توانند بدون نوبت 85 درصد از هزینه های آبیاری تحت فشار را در اختیارشان قرار خواهیم داد. 

 

شایان ذکر است، زکات پرداخت شده از محصولات کشاورزی و کارهای تولیدی بوده که متناسب با تولید ناخالص ملی، مبلغ 3هزار میلیارد تومان برآورد شده که در قالب زکات مستحب انجام شده است. 

از ابتدای امسال در سطح استان البرز، حدود 5 میلیارد تومان زکات، جمع آوری شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز