خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در جلسه فعالان سیاسی شهرستان لار:

امروز دغدغه همه سلایق باید معطوف به رونق اقتصادی و ایجاد رفاه عمومی باشد

استاندار فارس گفت: امروز هم و غم همه سلایق و افکار باید به سمت رونق اقتصادی و ایجاد رفاه عمومی معطوف باشد.

به گزارش ایلنا ، اسماعیل تبادار در نشست فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان لار  با اشاره به اینکه تضارب و تقارب آرا و عقاید سبب پویایی و پیشرفت جامعه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می‌شود، افزود: نظام جمهوری اسلامی در چارچوب قانون زمینه را برای اینگونه فعالیت ها در فضای جامعه مهیا کرده است. مشارکت عمومی از ارکان اساسی اقتدار نظام به شمار می رود، ایجاد زمینه های لازم برای فعالیت صاحبان اندیشه های گوناگون در چارچوب قانون از مهمترین مولفه های تقویت مشارکت عمومی است.

وی فرهنگ را به عنوان زیر ساخت همه امور جامعه معرفی کرد و افزود: با تحقق مبانی فرهنگی صحیح ، همه ابعاد جامعه از جمله سیاست، اقتصاد و... نیز اصلاح خواهد شد.

تبادار با تاکید بر اینکه اخلاق سرآمد فرهنگ است، گفت: اخلاق معنای وسعی دارد و همه ابعاد زندگی بشر را در بر می گیرد به گونه ای که در دین مبین اسلام نیز پس از وحدانیت خداوند متعال، مبانی اخلاقی مورد اهمیت قرار می گیرد.

وی ادامه داد: دستیابی به جامعه و حکومتی قدرتمند در گرو گسترش دانایی و اخلاق محوری در میان افراد یک جامعه است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه هر دولتی حق دارد در تصدی امور از همفکرانش و کسانیکه سیاست دولت در ابعاد مختلف را قبول داشته بهره بگیرد، خاطر نشان کرد: همه مسئولان و هم‌فکران دولت وظیفه دارند زمینه را برای فعالیت و مشارکت اقشار و عقیده های مختلف جامعه منطبق بر مقررات تببین شده در قانون اساسی فراهم کنند.

استاندار فارس با اعتقاد به اینکه  فعالیت سازمان های مردم نهاد سبب پویایی و نشاط در جامعه می شود، بر حمایت دولت از اینگونه فعالیت ها تاکید کرد و گفت: البته نباید فراموش کرد که قدرت و تاثیر گذاری  سازمان های مردم نهاد زمانی تحقق می یابد که با اتکا به توان  درونی و فارغ از وابستگی ها فعالیت کند.

وی در پایان با اشاره به سابقه فرهنگی، تاریخی و مبارزاتی لارستان در ادوار مختلف، وجود قومیت ها و فرق مذهبی را فرصتی مغتنم دانست و از عالمان شیعه و اهل تسنن خواست با اتکا به مبانی اصیل اسلام تفاهم و وحدت رویه را در جامعه تقویت کنند.

کد خبر : ۵۷۱۲۴۲