خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی:

آیت‌الله هاشمی در فرماندهی جنگ و بررسی صلح و برجام همواره موثر بودند/ هنوز ۵۰ درصد درآمدهای بودجه متکی به نفت است

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۵۴۴

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی در فرماندهی جنگ و بررسی صلح و برجام همواره موثر بودند، گفت: از ویژگی‌های شخصیت آیت‌الله هاشمی باید به مسئولیت پذیری بالا،پایداری در رای،استقلال رای،حفظ غرور ،فقدان خودپسندی و کنترل اعصاب در زمان خطر اشاره کرد .

به گزارش خبرنگار ایلنا محسن هاشمی در نخستین یادواره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و کنگره استانی حزب کارگزاران سازندگی در قزوین به بیان ویژگی‌های شخصیتی و اقدامات پدر خود پرداخت و گفت: ایشان در اوج بمباران و جنگ در نماز جمعه ساخت متروی تهران را مطرح کردند. درست آن زمانی که بزرگان برنامه‌ریزی کشور با آن، مخالفت می‌کردند، ایشان  نماز جمعه می‌رود و می‌گوید؛ نه تنها تهران به حمل و نقل ریلی شهری نیاز دارد بلکه کلانشهر ها هم به آن نیاز دارند. این امر نشان می‌دهد که ایشان آینده نگری ای را در ذهن داشته و با هدف پیش می‌رفتند.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت ها و مبارزات مرحوم آیت الله رفسنجانی برای انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد:ایشان قبل از انقلاب در زندان کتاب سرگذشت فلسطین را با مقدمه ای بسیار انقلابی ترجمه کردند این نشان می‌دهد، که ایشان علاوه بر مبارزات داخلی، مبارزات خارجی را هم مدنظر داشته اند. این را به خاطر مسئله روز که فلسطین است  مطرح کردم و موضوعی که الآن ترامپ ایجاد کرده خوشبختانه موجب اتحاد مجدد دنیای اسلام شده است و در واقع می شود گفت، عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

وی گفت: به طور کلی آیت‌الله هاشمی در فرماندهی جنگ و بررسی صلح و برجام همواره موثر بودند.

هاشمی ادامه داد: در شخصیت شناسی به تعداد کمی فرا شکوفا می‌گویند. در بررسی روانشناسی شخصیت، در دانشگاه ایشان را جزو رهبران فرا شکوفا مطرح کرده اند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: از ویژگی های این شخصیت باید به مسئولیت پذیری بالا،پایداری در رای،استقلال رای،حفظ غرور ،فقدان خودپسندی و کنترل اعصاب در زمان خطر اشاره کرد .

وی گفت: ایشان هر روز خاطرات خود را می‌نوشتند. ۳۵سال ما از ایشان خاطره داریم و بررسی ۷۷سال زندگی معنادار هاشمی، از ۵سالگی تاکنون نشان می دهد این شخصیت  فراشکوفا بوده است.

محسن هاشمی در رابطه با بودجه کشور و سهم عمران و آبادی از این بودجه گفت: بودجه ما چیزی در حدودیک هزار و ۲۳۸ هزار میلیارد تومان است، البته بخشی از آن بودجه شرکت‌های دولتی است که  ۸۱۴ هزار میلیارد تومان است، اما بودجه عمومی دولت چیزی در حدود ۴۲۴ هزار میلیارد تومان است که ۶۰ هزار میلیارد تومان آن بودجه عمران و آبادی است و  جالب آن است که همین بودجه را دولت نمی تواند در نهایت پرداخت کند و کمتر از ۳۰ درصد آن پرداخت شده است.

رییس شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: اگر توجه کنید عدد و رقم بودجه ۱۲۳۸ هزار میلیارد تومان است که تقریبا نزدیک به تولید ناخالص داخلی ماست که چیزی در حدود ۱۲۷۹ هزار میلیارد تومان است. این دوباره یک زنگ خطری برای ماست. ارقام بودجه نزدیک به تولید ناخالص داخلی است؛ یعنی دولت بزرگ شده و هزینه های آن  بسیار بالا رفته است ولی بهره‌وری آن پایین آمده است. اینها مسائلی است که اگر احزابی مثل کارگزاران نتوانند از دید خودشان آن را بررسی کنند و راه حلی ارائه دهند، به بن‌بست هایی خواهیم رسید که انقلاب اسلامی را تهدید می کند.

وی در رابطه با محل درآمد بودجه کشور گفت:فقط ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه از مالیات است و ۱۰۰ هزار میلیارد دیگر آن از نفت به دست می آید که همان ۱۳۰ هزار میلیارد مالیات ما،  ۳۰ درصدش مالیات نفتی است. این نشان می‌دهد هنوز ۵۰ درصد بودجه نفتی است. سال‌هاست ما می‌خواهیم بودجه را از نفت جدا کنیم، ولی می بینیم که هنوز ۵۰ درصد آن نفتی است.

هاشمی در پایان با ابراز خرسندی از برگزاری کنگره استانی حزب افزود: امیدوارم این مباحث به صورت فنی و تخصصی در احزاب مطرح شود و برای حل مشکلات برنامه ریزی شده، راه حل ارایه شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز