خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران در گفت وگو با ایلنا:

احزاب هنوز کارکرد واقعی خود را ندارند/ تکذیب ممنوع التصویر شدن شهردار تهران

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۵۳۲

رئیس شورای شهر تهران اعتقاد دارد احزاب هنوز کارکرد واقعی خود را ندارند و نتوانسته اند آنگونه که شایسته است در کشور موثر باشند.

محسن هاشمی رئیس‌شورای شهر تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا، در حاشیه نخستین یادواره مرحوم آیت الله رفسنجانی در قزوین در رابطه با کارایی تشکل‌ها و حزب‌های سیاسی در استان‌ها گفت: قانون اساسی ما، سیاست‌های جاری و قوانین بالادستی اجازه می‌دهند که احزاب فعالیت کنند ولی متاسفانه هنوز نتوانسته‌اند آن طور که باید و شاید به وظایف خودشان عمل کنند.

هاشمی افزود: به نظر می رسد کم‌کم موضوع احزاب جدی‌تر می‌شود و باید با ایجاد زیرساخت‌ها و تشکیلات مناسب و با حفظ سیاست‌های‌کلی‌کشور؛ سیاست‌های دفاعی و امنیتی و سیاست‌خارجی، حرف‌ها و گفته‌های‌شان را بگویند به صورتی که مردم از ایده‌های آنها آگاه شوند و به سمت‌شان جذب شوند و اگر ما بتوانیم از طریق مدیریت‌حزبی کشور را به سبکی اداره کنیم که احزاب مسئولیت مسائل جاری و اجرایی کشور را بپذیرند می تواند برای آینده کشور مناسب‌تر باشد.

هاشمی در ادامه ممنوع تصویرشدن شهردار تهران را تکذیب کرد و گفت: فکر نمی‌کنم اینطور باشد. ایشان دیشب در برنامه تهران ۲۰ بودند و به برنامه سرزمین ما هم رفتند.

رئیس شورای‌شهر تهران درباره عزل و نصب‌های شهرداری تصریح کرد: افراد زیادی در شهرداری منصوب می‌شوند؛ نمی‌شود به طور کلی در رابطه با انتصابات صحبت کرد، باید جدولی تشکیل شود و یکی یکی نسبت به انتصابات نظر داد.

هاشمی در رابطه با نحوه تعامل شورای شهر با سایر دستگاه‌ها گفت: ضمن حفظ وظایف شورا که نظارت بر شهرداری است، باید طوری برخورد شود که احساس دخالت در کار شهردار نشود.

وی در  پایان ممنوع الخروجی خانواده مرحوم آیت الله رفسنجانی را تکذیب کرد و گفت: این مسئله کاملا دروغ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز