خبرگزاری کار ایران

غلامرضا هادربادی:

تربیت تسهیل‌گر در فرهنگ‌سازی حفاظت از منابع‌طبیعی

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۳۰۷

مدیرکل ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل ‎ ها و مراتع کشور گفت: تربیت تسهیل‌گر در فرهنگ‌سازی حفاظت از منابع‌طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، غلامرضا هادربادی در حاشیه اولین نشست منطقه‌ای گروه‌های دانشجویی حامی محیط زیست و منابع‌طبیعی منطقه شمال‌غرب که به میزبانی سالن شهید شهریاری مجتمع جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تربیت تسهیل‌گر در فرهنگ‌سازی حفاظت از منابع‌طبیعی گام نخستی است که باید مورد توجه قرار گیرد و اگر تسهیل‌گر واقعی تربیت شود، می‌توان به توسعه و حفظ محیط زیست امیدوار بود.

این مسئول با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت در این رابطه تربیت تسهیل‌‌گر است، ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در توسعه روستایی تربیت تسهیل‌گران و آموزش این افراد و ذی‌نفعان و دستگاه‌های دخیل است و نباید از تاثیرگذاری این تسهیل‌گران غافل شد.

وی افزود: بهتر است برنامه‌های آموزشی به سمت آموزش‌های غیررسمی که نتایج بهتری را در بردارد، سوق داده شود ولی اولویت‌بندی ناصحیح موجب عدم نتیجه‌گیری مثبت در این بخش شده است.

هادربادی درباره با پایان‌نامه‌های مربوط به کشاورزی خاطرنشان کرد: پایان‌نامه‌ای که از کشاورز و ذی‌نفع گرفته نشود هیچ سودی برای محیط زیست نخواهد داشت و باید روی این مسئله در کشور که چه تعداد از مشکلات کشاورزان پایان‌نامه نوشته شده، توجه کرد.

مدیرکل ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، یادآور شد: در حوزه آموزش و تحقیق باید نیازسنجی شده و ایده‌محور حرکت کرد، به‌طور کلی در آموزش به دلیل عدم انجام موارد فوق، آموزش‌های ارائه شده در کشور نتیجه نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز