خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان:

بهشت معادن از فقر اکتشافات رنج می‌برد

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۲۱۰

استاندارکرمان در جلسه شورای عالی معادن استان، گفت: استان کرمان با اینکه به بهشت معادن مشهور است در حال حاضر از فقر اکتشافات رنج می برد.

به گزارش ایلنا از کرمان، علیرضا رزم حسینی در شورای عالی معادن استان با حضور سرقینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: اتفاقات خوبی در دولت یازدهم در بخش معدن استان کرمان رخ داده است به گونه ای که در بخش پهنه های جدید اکتشافی، اکتشافات خوبی در استان در حال انجام است، ضمن آنکه برخی از معادنی که مدتی غیر فعال بودند، در این دوره فعال شدند.

وی با بیان این مطلب که در زنجیره ارزش فولاد اقدامات خوبی صورت گرفته و زنجیره فولاد در استان کرمان تکمیل شده است، یادآور شد: با افتتاح و کلنگ زنی چند طرح فولادی در آینده نزدیک، جایگاه استان کرمان در بخش تولید فولاد در مرتبه بالاتری قرار می گیرد.

استاندار کرمان تصریح کرد: استان کرمان با توجه به اینکه به بهشت معادن معروف است اما در حال حاضر از فقر اکتشافی رنج می برد که امید می رود در دولت دوازدهم دیگر شاهد فقر اکتشافات در استان نباشیم.

رزم حسینی با اشاره به راه اندازی شورای عالی معادن استان ها، خاطر نشان کرد: انتظار می رود با راه اندازی شورای عالی معادن، اختیارات لازم به استان ها در این زمینه تفویض شود تا بتوانیم با همگرایی و هم افزایی دستگاه های مربوط، توسعه معادن را محقق و زیرساخت های معدنی لازم را فراهم کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به نقشی که معادن می توانند در توسعه مناطق داشته باشند، تصریح کرد: شرکت های توسعه گرا باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند، اما سوال اینجاست که معادن استان کرمان چه میزان در توسعه استان کرمان نقش داشته اند.

وی به گردش مالی شرکت های تولیدی استان اشاره کرد و افزود: گردش های مالی شرکت هایی که در استان فعال هستند باید در استان باشد و این موضوع که حساب های آنها در بانک های تهران سپرده باشد، توجیه ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز