خبرگزاری کار ایران

به‌مناسبت هفته پژوهش و فناوری؛

پژوهشگران برتر استان همدان تجلیل شدند

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۰۲۸

به‌مناسبت هفته پژوهش و فناوری، پژوهشگران برتر استان‌همدان تجلیل شدند.

به گزارش ایلنا، مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در حضور استاندار همدان٬ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مدیران و نخبگان استان با شعار: «پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری٬ زیربنای تولید و اشتغال» برگزار شد.

در این مراسم ناصر نیکبخت استاندار همدان ضمن تبریک هفته پژوهش و روز دانشجو ابراز امیدواری کرد روزی ایران بتواند با کمک اساتید و دانشجویان به جایگاه علمی شایسته خود برسد.

نیکبخت با اشاره به رکن اساسی توسعه هر کشور گفت: گرچه احداث راه‌آهن٬ جاده‌سازی و سایر فعالیت‌های عمرانی موجب پیشرفت کشور و استان هستند اما منجر به توسعه نمی‌شوند زیرا توسعه هر کشور وابسته به علم و دانش و نیروی انسانی آن کشور است.

وی خروج نخبگان از کشور را مایه تأسف خواند و تصریح کرد: اگر تحقیقی بر ملیت دانشمندان بزرگ دنیا داشته باشیم متوجه خواهیم شد تعداد زیادی از آنان ایرانی هستند و نخبگانی هستند که از کشور رفته و علم خود را در اختیار کشورهای دیگر گذاشته‌اند. کشوری که دارای بزرگانی چون بوعلی سینا، ذکریای رازی، ابوریحان بیرونی و حکیم عمر خیام است امروز نیز باید در امر پژوهش سرآمد دنیا باشد.

نیکبخت اظهار کرد: اگر ایده باشد که اجرای آن ضرورت داشته باشد  برای تامین هزینه‌های آن تلاش خواهم کرد.

همچنین در این مراسم حبیب‌الله موسوی بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان توضیحاتی در زمینه وضعیت تولید علم در حوزه سلامت بیان کرده و اطلاعاتی در خصوص سامانه نظام نوین اطلاعات پژوهش پزشکی کشور ارائه کرد.

موسوی بهار تصریح کرد: محققین و دانشمندان اساس ثروت ملت‌ها هستند و دولتی که نتواند از توانایی نخبگان خود بهره‌وری کند توانایی توسعه نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به جایگاه تولید علم در ایران٬ گفت: خوشبختانه ایران ۱۰ سال زودتر از افق چشم‌انداز پیش‌بینی شده با پشت سر گذاشتن کشور ترکیه به رتبه نخست تولید علم در منطقه رسیده است.

موسوی بهار راه‌های برون‌رفت از بحران در تولید علم را همکاری و تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به ظرفیت‌های بالفعل دانست و اظهار کرد: باید پژوهش را جدی گرفت و از تصمیم گرفتن در هر زمینه بدون پژوهش خودداری کرد.

در پایان این مراسم از ۶۰ پژوهشگر و فن‌آور استان همدان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز