خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر کرج، مطرح شد؛

شورا در خط قرمزها با کسی تعارف ندارد/ مردم با امید رای دادند/پیمانکار متخلف مشخص شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۹۶۲

تعدادی از اعضای شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورا، مسایل و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز در نطق پیش از دستور سی امین جلسه علنی شورای شهر کرج، تعدادی از اعضا، مواردی را متذکر شدند. در این جلسه، شهردار کرج حضور نداشت.

پیمانکاران متخلف در لیست سیاه 

احد رسولی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورا در ارتباط با حقوق شهری،گفت: بر اساس اصول مدیریت شهری، طبق مطالعاتی که از 23 سازمان و نهاد انجام شده است، رتبه شهرداری 19 و رتبه شورا 16 است. می‌خواهیم این جایگاه را ارتقا دهیم و مدیریت شهری آنرا در سرلوحه برنامه‌های خود، قرار دهد. 

وی با انتقاد از شهرداری منطقه 5 شهر کرج، گفت: برخی از پیمانکاران برای بهبود کیفیت آسفالت این منطقه، مبالغی  از اهالی، دریافت کرده اند لذا شهرداری موظف است ضمن پیگیری این موضوع، این پیمانکاران را در لیست سیاه متخلفین خود قرار دهد.

شورا در خط قرمزها با کسی تعارف ندارد

حسین محمدی، رئیس کمیسیون محیط زیست شورا، پیرو صحبت های شهردار در رابطه با سازمان "سیما و منظر"، خاطرنشان کرد: شورای پنجم با قانونمداری و پاکدستی با هدف خدمت به مردم شروع به کار کرده است و این مواردی است که برای این شورا و شهرداری، خط قرمز است و با کسی هم در تعارف نخواهیم داشت.

وی برای شفافیت موضوع تخلف در این سازمان، اضافه کرد: پیمانکار و قرارداد کارهایی که در دهکده تفریحی  باغستان انجام شده، مشخص نیست و همچنین مواردی نامشخص دیگر در آن، نگران کننده است لذا درخواست می کنم این مسئولیت با نظارت چند نفر از اعضای شورا، بررسی شود و افرادی که از قانونی، تخطئی کردند، پاسخگو باشند.

محمدی، گفت: شهردار باید پاسخگوی مسایلی شهری باشد. وضعیت کل تابلوهای تبلیغاتی شهری با شناسنامه و غیر شناسنامه‌ای مشخص شود که به چه نحو و در اختیار چه کسانی قرار گرفته است؟ درآمد شهرداری و اشخاص ذیربط چقدر است؟ آیا در واگذاری تابلوها به اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر سازمان‌ها، تشریفات قانونی رعایت می‌شود؟ چرا در قراردادها، پیمانکاران ضمانت انجام کار ندارند؟ چرا سازمان زیبا‌سازی درباره  خلعیت پیمانکاران پیگیری نمی کند؟ چرا جذب نیروهای انسانی بدون رعایت قانون انجام می شود؟ 

وی ادامه داد: شهردار باید در راستای کاهش آلودگی هوا با تعامل بیشتر منابع طبیعی، نسبت به توسعه فضای سبز و کمربند سبز اقدام کند.

مردم با امید رای دادند

محمدحسین خلیلی اردکانی، عضو شورای شهر کرج، گفت: مردم با امید و آرزو به لیست امید رای داده اند و مسئولیت سنگینی متوجه همه ماست. امروز مطالبه عمومی از شورای پنجم کرج شفافیت و اعتدال است و باید سعی کنیم تا کارها را حول محور وحدت و تعامل پیش ببریم و وارد بحث های حاشیه‌ای نشویم.

 وی با اظهار اینکه وظیفه شورا، پافشاری انتظارات جامعه است، خاطرنشان کرد: افرادی که در کرج طی سالیان متمادی به پاکدستی و سلامتی شهره دارند با حضورشان در شورای اسلامی شهر به اعتماد مردم پاسخ مثبت خواهند گفت و به وعده های خود پایبند می مانند و کسی نباید مطالبه‌گری و نقاد نمایندگان مردم را به گزافه‌گویی تعبیر کند؛ البته موضوعات این چنینی مانع از مطالبه‌گری شورا نخواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه شورا موظف به شفاف سازی است، گفت: سعی می کنیم مشکلات شهروندان با همکاری مرتفع شود و امیدوارم فضا به سمتی حرکت نکند که صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج در اثر رویکردهای ناصحیح به تشنج کشیده شود.

اعتماد مردم مدیون از خودگذشتگی

سارا دشتگرد، رئیس کمیسیون پژوهشی شورا، گفت: تجربه این چند ماه به ما نشان داده است که گذر از این مسیر به چه میزان می تواند سهل و ممتنع باشد. می‌توان با آسان‌گیری و عافیت‌طلبی گوشه نشینی کرد و یا می توان نگران سرنوشت هر لایحه و اتفاقی در شهر بود که حق ولی‌نعمتان حقیقی این نظام در آن نادیده گرفته شود.

 دشتگرد در ادامه تاکید کرد: مباد حق و مسیر احقاق حقوق این مردم را با تمجید و تعریف بی اساس کنار گذاریم و مباد که از ترس حمله دیگران جرات و شهامت گفتار را از دست بدهیم. نشستن ما بر مسند نمایندگی بر طبع و تایید سلسه مراتب اداری نبود که اگر بود اکنون کسی مانند من در میان شما قرار نداشت بلکه بر تایید امید هزاران شهروندی بود که بیم و امید شهر خود را به تشخیص و رفتار ما گره زده اند و وظایف نمایندگی ما مفتخر به آن آراء و حیثیت نمایندگی ما به حفظ و گسترش سرمایه اجتماعی ماست. 

تعامل با جمعیت هلال احمر

فریده بزنی،دیگر عضو شورای کرج، ضمن تسلیت به جامعه آموزش و پرورش و ملت ایران، از مصیبت جمعی از دانش آموزان البرزی در راهیان نور، ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: با توجه به فعالیت جمعیت هلال احمر در عرصه های امداد و نجات و کمک به نجات جان و مال انسانها که اخیراً نیز در زلزله کرمانشاه شاهد صحنه هایی از ایثار و از خود گذشتگی این عزیزان برای کاهش آلام زلزله دگان مصیبت زده بوده ایم، جا دارد که مدیریت شهری کرج نیز تعامل بهتری را با این جمعیت داشته باشد.

 وی پیشنهاد داد که در هر یک از مناطق 10 گانه این کلانشهر ساختمان یا دفتری برای فعالیت های اجتماعی و عمومی جمعیت هلال احمر در نظر گرفته شود تا آموزش های عمومی برای آماده سازی جامعه در برابر بلایا و بحران های طبیعی و غیرطبیعی بیش از پیش نهادینه سازی شود.

شورا بر مبنای شفافیت استوار است

منصور وحیدی، عضو شورای شهر کرج، گفت: مبنای شورای پنجم بر صداقت و شفافیت پایه گذاری شده است. مبنای عقلانیت، تدبیر و اخلاق باشد، چندین بار به مسئولان ذیربط در شهرداری خصوصی تذکر داده‌ام که ما بیش از 50 مطبوعاتی و نشریه در کرج داریم، بنابراین قرار نیست  7 یا 8  مطبوعاتی جریان‌ ساز مسائل حاشیه شهرداری و حاشیه شورا باشند، همین مسائل در شوراهای قبل تکرار شد و بلای خانمان سوزی  که امروز ما شاهد آن هستیم را به وجود آورد.

 وی افزود: ما پرونده‌هایی با متراژ 147 هزار مترمربع از سال 85 داریم اما امروز بعد از گذشت 11 سال تعهدات قانونی آن انجام نشده و سیما و منظر شهر را نیز به هم ریخته است.

این مسئول گفت: بالغ بر 40 هزار مترمربع تخلف ساختمانی شده اما  یکی سوال نکرده چرا تا الان این موضوع به کمیسیون ماده 100 نرفته است، بخش عظیمی از این تخلفات تجاری بوده و این تیپ افراد می‌آیند در همایش سرمایه‌گذاری تریبون در اختیار می‌گیرند و هر حرفی دل‌شان خواست می‌زنند و به شورا  توهین می‌کنند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: ما با کسانی که می‌خواهند خون مردم را بمکند مخالفیم ولی دست سرمایه‌گذار و سازنده ای که دلسوزانه زحمت می‌کشد و کارآفرینی می‌کند را می‌بوسیم.

وحیدی با بیان اینکه پیگیری پرونده‌هایی که بالای میلیاردها تومان بدهی دارند جز وظایف شهرداری و مدیران مناطق است، خاطر نشان شد: سه ماه است که این موضوع را اعلام کرده‌ایم، چند درصد املاک شهرداری بررسی شده است؟ این موضوع هنوز نامعلوم و بلاتکلیف است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز