خبرگزاری کار ایران

حضرتی‌ها خبر داد:

رشد ۲۲ تا ۲۶ درصدی سفر گردشگران به قزوین در نوروز ۹۶

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۱۰۸

رئیس میراث فرهنگی استان قزوین گفت: باید به توزیع مسافران در همه شهرهای استان و گردشگری روستایی توجه شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمدعلی حضرتی‌ها در ستاد هماهنگی خدمات سفر که صبح امروز در استانداری برگزار شد، گفت: سال گذشته ما شاهد افزایش ۲۲ تا ۲۶ درصدی مسافران و اقامت کنندگان و بازدیدکنندگان بناهای تاریخی بودیم، ما باید با تمهیدات مناسب این روند را افزایش بدهیم و جایگاه فعلی استان را تثبیت کنیم. با استفاده از تجربه های سال‌های قبل و آیین نامه مربوطه،  ۱۳ کمیته برای نوروز امسال  پیش بینی شده است.

حضرتی‌ها ۱۳ کمیته زیر نظر ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز را اینگونه معرفی کرد؛ کمیته‌های خدمات حمل و نقل، کمیته خدمات امداد و نجات، کمیته خدمات انتظامی امنیتی و درون شهری، کمیته هماهنگی امور شهرداری، کمیته ی هماهنگی امور روستایی، کمیته‌ی خدمات اسکان و رفاه، کمیته نظارت و تنظیم بازار، کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، کمیته تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی، کمیته اطلاع‌رسانی، کمیته آمار به‌منظور جمع‌آوری آمار از نهادهای مختلف و جمع بندی و کمیته برنامه ریزی و بودجه.

خبرگزاری‌ها و صداوسیما در کمیته‌های تبلیغات امور فرهنگی و اطلاع رسانی فعالیت خواهند کرد.

حضرتی‌ها درباره تبلیغات ظرفیت‌های گردشگری استان افزود: توجه به دو نکته خیلی مهم است، اول اینکه؛  تبلیغات پیش از نوروز در بازارهای هدف ما خیلی اهمیت دارد، اگر بخواهیم جایگاه قزوین تثبیت پیدا کند باید به‌طور عمده در سایر استان‌ها بویژه در  تهران و البرز تبلیغ شود، از اسفندماه تبلیغ‌های محیطی در تهران و کرج را خواهیم داشت و نکته‌ی دیگر استفاده از ظرفیت‌های نمایشگاهی در کل کشور برای تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری استان است، در بهمن‌ماه نمایشگاهی در تهران برای همه استان‌ها هست که ما از  شهرداری‌های استان هم دعوت می‌کنیم در آنجا غرفه داشته باشند و ظرفیت گردشگری استان را تبلیغ کنند.

همچنین علی فرخ‌زاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: در جلسات ستاد خدمات سفر نوروز هماهنگی‌های کلی سیاست‌گذاری‌ها و نظارت صورت خواهد گرفت جزئیات باید در کمیته‌ها و شهرستان‌ها برنامه‌ریزی شود، تبلیغات لازم از ظرفیت‌های گردشگری کل شهرها و روستاهای استان باید صورت بگیرد استان ظرفیت‌های بسیاری دارد مثلا قزوین به خاطر سبزیکاری‌های که در مرکز شهر دارد در عرصه بین‌المللی مطرح شده این را ما در سایر استان‌ها نداری و خوشبختانه تبلیغاتی که سال گذشته در تهران و کرج برای گردشگری صورت گرفت موجب رشد گردشگران در استان شد، از تعدادی مجموعه اقامتی نیز  تا پایان سال بهره‌برداری خواهد شد.

سید علی موسوی فرماندار استان نیز در پایان گفت: فکری به حال بیتوته موقت و زندگی در چادر برای مسافران در قزوین بشود. با توجه به اینکه قزوین مسیر عبوری ۹ استان است و همه مردم توانایی مالی حضور در هتل‌ها و مهمانسراها راندارند از این رو شهرداری جایی را برای برپایی حدود هزار چادر تعبیه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز