خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از انتخاب شهرداران در 30 مرکز استان/ بوشهر، تنها مرکز استان بی‌شهردار

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۵۱۹

در شیراز، کرمان و گرگان، بعد از مخالفت وزارت کشور افراد جدیدی برای شهرداری معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیش از این در نیمه شهریور امسال، خبرگزاری ایلنا گزارشی از شهرداران مراکز استان منتشر کرده بود. سه ماه بعد از آن روز  اگرچه بسیاری از شهرداری‌ها به سامان رسیدند اما هنوز شهرهایی هستند که به دنبال شهردار برای سر و سامان دادن اوضاع شهر شان می گردند.این گزارش را می توانید اینجا بخوانید.

انتخاب دومین شهردار

در شیراز بعد از اینکه مشخص شد معافیان برای حضور در شهرداری شیراز با مشکلاتی مواجه است، حیدر اسکندرپور به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

در کرمان نیز محمد سام اولین گزینه ای بود که به عنوان شهردار انتخاب شد اما با توجه به قانون جدید و مخالفت وزارت کشور، در نهایت سیدمهران عالم‌زاده به عنوان شهردار کرمان برگزیده شد.

در گرگان هم محمدعلی ثابت قدم به عنوان شهردار جدید این شهر معرفی شده بود اما بعد از مخالفت وزارت کشور، در روزهای گذشته علیرضا دادبود به عنوان شهردار جدید به وزارت کشور معرفی شد.

شهر بی شهردار

در بوشهر با توجه به قانون جدید استخدام بازنشسته‌ها، میگلی‌نژاد شهردار کنونی بوشهر به علت بازنشستگی شرایط لازم را برای ادامه فعالیت در این مسئولیت نداشت. با این حال هنوز اعضای شورای شهر بوشهر برای انتخاب شهردار جدید به توافق نرسیده اند.

مذاکره و تمدید

در شهرکرد هم بعد از نزدیک به دو ماه مذاکره اعضای شورای شهر، نورالله غلامیان بار دیگر بر صندلی شهرداری شهرکرد تکیه زد تا صاحب عنوان قدیمی ترین شهردار مراکز استان ایران را به خود اختصاص دهد.

مسیر مشابهی که در کرمانشاه هم اتفاق افتاد و آرش رضایی یک بار دیگر توسط اعضای شورای شهر برای شهرداری این شهر برگزیده شد.

در خرم آباد هم وحید رشیدی شهردار خرم آباد شد. وی سابقه شهرداری خرم آباد را در کارنامه دارد و در دوره قبلی هم یکی از معاونان شهرداری خرم آباد بود.

تغییر شهر!

محمدعلی جاوید شهردار سابق یاسوج از جمله شهردارانی بود که شانس مجدد حضور در شهرداری یک شهر را پیدا کرد و شورای شهر بیرجند کلید شهرداری این شهر را به او سپردند.

شهردارن جدید!                                                                      

در تبریز ایرج شهین باهر شهردار تبریز شد. با وجود اینکه اکثریت اعضای شورای شهر تبریز اصلاح طلب بودند با این حال گزینه‌ای میانه رو به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

با این حال در قزوین علی صفری از چهره‌های اصلاح‌طلب شناخته شده شهر به عنوان شهردار انتخاب شد. وی پیش از شهرداری قزوین، در سمت شهردار بیدستان و بوئین زهرا به فعالیت می‌پرداخته و در دوره ای به عنوان شهردار برتر استان شناخته شده است.

در زنجان هم مسیح‌الله معصومی که پیش از این مسئولیت هایی در شهرداری قم داشت به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

در همدان عباس صوفی به عنوان شهردار جدید شهر معرفی شد. وی قبل از حضور در مسئولیت شهرداری مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهداری همدان بود و پیشتر نیز چندین سال به عنوان معاون شهردار همدان در حوزه های مختلف فعالیت کرده است.

در زاهدان هم عبدالقادر پربار که سابقه شهرداری ایرانشهر را در کارنامه دارد به عنوان شهردار این شهر برگزیده شد. در این شهر لیست اصلاح طلبان پیروز انتخابات شورای شهر شده بود.

در سنندج هم حشمت الله صیدی شهردار شد. وی ناظر و سرناظر پروژه‌های عمرانی دفتر فنی استانداری و شهرداری‌های تابعه، نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان و مدیر دفتر نظام مهندسی دهگلان، معاون مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان و مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان، را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز