خبرگزاری کار ایران

محمدعلی نجفی مطرح کرد:

بیش از اعتبار، نیازمند عزم مسئولان هستیم/فرصت 10 روزه تا اعلام پاسخ استعلام دستگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۱۵۳

چهاردهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز با اشاره‌ها و نشانه‌های فراوانی از سوی استاندار همراه بود.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی امروز جلسه ویژه ستاد اقتصاد مقاومتی استان را در سالن اصلی جلسات استانداری با حضور اعضا تشکیل داد.

موضوع راه اندازی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی استان در حاشیه اتوبان و مسیرهای گذر مسافران سر لیست مذاکرات مسئولان برای ارزیابی عملکردشان قرار گرفت، اینکه بسنجند برای اجرای این طرح که پیش تر تصویب شده بود تا به اکنون  چه کرده اند.

استاندار البرز هم در ابتدای امر تکلیف مسئولان را از فلسفه تشکیل جلسات استانی به ویژه نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی روشن کرد و گفت: این جلسات را تشکیل نمی دهیم تا فقط گردهمایی باشد برای اینکه چه مشکلاتی تا کنون اجازه نداده تا کارها و تصمیمات اجرایی شود، ماهیت این نشست ها به این منظور است که کاری برای استان و کشور انجام شود.

نجفی به مسئولان هشدار داد که موانع بین دستگاهی را محور جلسات مهمی همانند ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار ندهند و کمی فراتر را بنگرند که چه کارهایی را باید به سرعت انجام دهند که خروجی داشته باشد.

 

با وجود تولید مبل، چرا وارد کنیم؟!

وی که اختصاصی روی موضوع صنایع دستی تمرکز کرده بود،با گذر از ظرفیت های بالقوه استان سراغ پرجمعیت ترین شهرستان البرز، فردیس رفت و با اشاره به اینکه استعداد صنعت چوب در این منطقه بسیار ویژه است و امروز تولیدات آن نیازهای کشور را هم برطرف می کند اما استان در استان محروم واقع شده و کارگران این بخش در کارگاه های زیر زمینی تولیداتشان خاک می گیرد، به روند واردات کالای قاچاق انتقاد کرد و گفت: مگر این تولیدات همانند محصولاتی مثل لوازم بهداشتی کوچک و در چمدان جا شدنی است که باید امروز از ترکیه و ... مبل صادر شود! مگر در استان تولیدکننده مبلمان نداریم!!

استاندار البرز خطاب به فرماندار شهرستان فردیس، گفت: فردیس بخش جدا ناپذیر از استان البرز و کرج است و خط کشی مدیریتی در این بخش درست نیست بنابراین راه اندازی مرکز دائمی عرضه تولیدات صنعت چوب و مبلمان را تکلیف فوری مسئولان ستاد اقتصاد مقاومتی قرار داد.

نجفی با بیان اینکه کارگاه های تولیدی کوچک به جهت اینکه در زمینه بازار یابی ضعیف عمل کرده اند، باید ما مسئولان زمینه ای را فراهم کنیم که صنایع کوچک بتوانند روی پای خود بایستند و در کنار تولید، فروش هم رونق داشته باشد.

 

انجام بعضی کارها اعتبار نمی خواهد عزم می خواهد

وی با بیان اینکه کلید رونق صنایع دستی در حلقه ای گیر است، جای بانک ها و صندوق کارآفرینی را که به همین منظور ایجاد شده را خالی دانست و گفت: هر یک از این بخش های بنوعی برای رونق صنایع دستی و گردشگری وظایفی دارند که گویی در نقطه ای کار گیر است، در بخشی از کار هم این اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که باید در چنین جلسات استانی که مجرای تصمیمات کلان استان است مطالبه گری کند که در عمل اینگونه نیست.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان با بیان اینکه در بخش صنایع دستی در استان قبل برنامه ویژه ای داشتم، خواستار اجرایی شدن این نگاه در استان البرز هم شد.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه گاهی برای انجام کارهای بزرگ نیاز به اعتبار نیست بلکه نیازمند عزم جدی هستیم، تصریح کرد: برای راه اندازی مرکز دائمی عرضه صنایع دستی استان مسئولان امر اگر همت بخرج دهند و امکانات زیربنایی از قبیل زمین را فراهم کنند بخشی از کارها انجام می شود و به هدف اصلی که همانا رونق تولید و اشتغال است نزدیک تر می شود چه بسا فلسفه این جلسات هم همین است که بتوانیم تصمیمی بگیریم که به کشور و استان کمک کند.

وی نقش میراث فرهنگی را نیز در این بخش کم رنگ دانست و تعیین تکلیف کرد تا کمیته گردشگری استان به منظور بررسی چنین اولویت هایی هر چه سریعتر برگزار شود.

 

دستگاه ها متولی یکدیگر نباشند

نجفی در ادامه خطاب به مدیران دستگاه هایی که هر یک بنوعی اظهارنظرهایی در این زمینه داشتند و تکلیف ایجاد زیرساخت نمایشگاه ها را به دستگاه متولی اختصاص زمین پاس می دادند، خواست تا هر دستگاه از خودش بگوید و از تولی گری برای دیگری به کارهایی بپردازد که باید در هر بخش انجام می شده و تا کنون حرکتی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه جاده های استان البرز برای دایر شدن نمایشگاه هایی با رویکرد گردشگری حرکت خوبی است و باید با ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه کار شود.

 

اتحاد مدیران البرز برای احیا فخر ایران

نحوه بازگشت کارخانه نساجی فخر ایران که روزی مایه فخرِ ایران بود در ادامه این جلسه استانی مورد بررسی قرار گرفت.نجفی هم با اشاره به سابقه درخشانی از چنین برندهایی از بدو شکل گیری انقلاب اسلامی در کشور گفت: مسئولان استان باید برای احیا این کارخانه تولیدی که سهم بسزایی در ایجاد شغل خواهد داشت ید واحد شوند.

وی همچنین در ادامه این نشست اداره کل راه و شهرسازی را یک دستگاه فعال و نقش اولی در کارگروه امور زیربنایی استان به عنوان دبیر معرفی کرد تا اقداماتی که ارتباط تنگاتنگی با این اداره کل دارد را اجرایی کند.

 

 10 روزفرصت تا اعلام پاسخ استعلام دستگاه ها

موضوع تعلل دستگاه ها در اعلام پاسخ استعلام ها نیز یکی از دغدغه های طرح شده بود که استاندار نیز خطاب به مسئولان بازه زمانی تعریف کرد و گفت: باید در مدت زمان 10 روزه پاسخ استعلام دستگاه ها داده شود.

 

مشکلات بین دستگاهی را به جلساتی استانی نیاورید

وی در رابطه با شور و مشورت دستگاه ها برای موانعی که آن را به جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان آورده اند نیز گفت:  از همین جا فریاد می زنم که اگر مانع بین دستگاهی وجود دارد در داخل حل شود و به جلسات استانی نیاورید این ستاد برای پیگیری و طرح مشکلات در سطح ملی است.

 

طرح های ارز آور برای استان در صف اول تکمیل و حمایت

موضوع نقشه راه تأمین مالی سرمایه های خارجی استان نیز در محور دیگری از این ستاد استانی در قالب طرحی مطرح شد و استاندار نیز با بیان اینکه رویکرد استان اجرا و تکمیل پروژه های ارز آور برای استان است، گفت: بسیاری از مراکز تولید دارو و واحدها هستند که علاوه بر تأمین نیازهای داخل، دلاری و ارزی سود آوری دارند، باید بررسی شود در استان طرح های مشابهی که در صف تکمیل قرار دارد، در اولویت قرار گیرد.

 

در پایان هر سال کارنامه ارائه می دهیم 

وی که نگاه عملکرد مسئولان را از منظر ارائه کارنامه کار در اولویت قرار داده است، گفت: باید تلاش کنیم تا کارنامه عملکرد یکساله، دو ساله و چند ساله داشته باشیم تا مشخص شود در ابتدا کجای کار قرار داشته ایم و در آینده به چه جایگاه و رتبه ای در سطح کشور می رسیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز