خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

کشف پیکر دوکوهنورد در اشترانکوه لرستان/۷ نفر همچنان مفقود هستند

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۶۶۳

مدیر کل ستاد بحران استان لرستان از کشف پیکر دو کوهنورد در ارتفاعات اشترانکوه خبردادو گفت: ۷ کوهنورد دیگر مفقود هستندو تیم های امدادی از طریق زمینی و هوایی در حال جستجو هستند.

رضا آریایی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این خبر اظهار داشت: ۳ روز پیش تعداد ۱۴ نفر کوهنورد مشهدی به استان لرستان به قصد عزیمت به اشترانکوه سفر کردند و علیرغم اعلام و هشدار هواشناسی به وضعیت برف و بوران این منطقه این افراد همراه یک کوهنورد الیگودرزی به اشترانکوه سفر کردند.

وی افزود: روز گذشته متاسفانه این افراد دچار حادثه برف و بوران و سقوط بهمن شدند که در طی تماسی با سازمان هلال احمر استان نیروهای امدادی این سازمان با دو فروند هلی‌کوپتر به منطقه رفتند و ۷ نفر از این افراد را یافتند که یک نفر از آنها بر اثر جراخات زیاد جان خود را از دست داد. ۶ نفر دیگر در بیمارستان الیگودرز مداوا شدند.

آریایی با اعلام اینکه تا کنون پیکر دو کوهنورد از زیر بهمن خارج شده است، در ادامه گفت: در جستجوهای به عمل آمده تعدادی از کوله پشتی این افراد نیز پیدا شده و تیم‌های امدادو نجات و کوهنوردان حرفه‌ای از طریق راه‌های زمینی و هوایی با هلیکوپتر همچنان در حال جستجو برای یافتن ۷ مفقودی دیگر در میان بهمن هستند که امیدواریم هرچه زودتر اثری از آنها یافت شود.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان در پایان افزود: کوهنوردان با وجود اطلاع از وضعیت هوا نباید برای صعود به ارتفاعات اشترانکوه اقدام می‌کرده‌اند و از افرادی که قصد صعود به کوه را در فصل سرما دارند حتما توصیه‌های هواشناسی را در مد نظر قرار دهند.

بر اساس این گزارش ۳ روز گذشته یک تیم ۱۴ نفره کوه نوردی از مشهد که متشکل از ۱۲ مرد و ۲ زن بودند به قصد صعود به اشترانکوه با ارتفاع ۴۰۰۰ متر در استان لرستان سفر کردند. که در شهرستان الیگودرز یک راهنما کوهنورد نیز به آنها ملحق شد و این ۱۵ نفر روز گذشته دچار حادثه سقوط بهمن شدند که یک نفر از این افراد فوت کرده و ۶ نفر نجات یافتند و سرنوشت ۸ نفر دیگر نامشخص است. تیم‌های امدادو نجات متشکل از صدهانفر که عده ای کوهنورد حرفه‌ای نیز هستند از طریق دو هلی‌کوپتر و راه‌های زمینی در حال جستجوی این افراد هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز