خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره میراث فرهنگی‌مشگین شهر مطرح کرد:

بهره‌گیری از ظرفیت دهیاران در حفاظت از آثار تاریخی مشگین شهر

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۳۶۵

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر گفت: ظرفیت دهیاران در حفاظت از آثار تاریخی این شهرستان به کار گرفته می شود.

به گزارش ایلنا، محرم جعفری در جلسه مشورتی دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان مشگین شهر تصریح کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی می‌توانند بازوی یاری گر حفاظت از آثار تاریخی باشند.

وی افزود: مطابق دستورالعمل میراث فرهنگی دهیاران و شوراهای اسلامی می‌بایست نسبت به تشکیل انجمن میراث فرهنگی اقدام کرده و در این انجمن الزامات و ضروریات حفاظت از آثار تاریخی را مورد مشورت قرار دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر متذکر شد: به منظور تحقق این مهم می‌بایست دهیاران و شوراها در روزهای آتی جلسه انجمن میراث فرهنگی را در محل خدمت خود برگزار کرده و شیوه های حفاظت و صیانت از آثار تاریخی را بررسی کنند.

جعفری با اشاره به تعدد آثار تاریخی در شهرستان مشگین شهر ادامه داد: حفاظت از این تعداد اثر نیازمند همکاری نهادهای مختلف از جمله دهیاران و شوراهای اسلامی است.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک فعالیت انجمن میراث فرهنگی زمینه ساز حفاظت بهینه از آثار تاریخی این شهرستان باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر همچنین خواستار فرهنگ‌سازی حفاظت از آثار تاریخی از سوی انجمن های میراث فرهنگی شد و تاکید کرد: در حفاظت از آثار تاریخی می بایست ظرفیت های مردمی نیز به کار گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز