خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

فقدان اصول ایمنی در 80 درصد از ساختمان‌های شهرک منظریه

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۵۲۰

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: 80 درصد ساختمان‌های شهرک منظریه فاقد اصول ایمنی هستند.

مجید علیپور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: شهرک منظریه دارای نقاط ضعف بسیاری است و یکی از نقاط حادثه خیز شهرستان شهرکرد در رعایت نکردن موارد ایمنی در بحث ساختمان سازی محسوب می‌شود.

وی یکی از نیازهای اساسی و حیاتی سازمان آتش‌نشانی را وجود یک ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی در سطح شهر عنوان کرد.

علیپور نبود لباس ضد حریق، ست کامل نجات و نردبان آتش نشانی را از جمله کمبودهای تجهیزات آتش نشانی این شهر عنوان کرد و افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته پیش بینی می‌شود نردبان آتش نشانی از اعتبارات استانی خریداری شود و یکی از نیازهای مهم در امداد رسانی استان رفع شود.

وی با اشاره به وجود 5 ایستگاه در سطح شهر و 1 ایستگاه در قطب صنعتی گفت: در حال حاضر 50 آتش‌نشان در سه شیفت در حال فعالیت هستند، در حالی که ما نیاز به 130 آتش نشان داریم که به علت کمبود تجهیزات قادر به افزایش نیرو نیستیم.

علیپور یکی از اهداف مهم این سازمان را در حوزه آموزش خواند و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به 10 هزار نفر در مقاطع مهد کودک، مدرسه، دانشگاه و ادارات آموزش‌داده‌ایم وخوشبختانه آموزش‌ها بازخورد خوبی داشته است و سبب کاهش بار حوادث به خصوص در بحث حریق شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد 95 درصد حوادث را مربوط به آتش‌سوزی، تصادفات و آسانسور دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز